Συμβασιούχος Πυροσβέστης
Θέλετε να αντιδράσετε στο μήνυμα; Φτιάξτε έναν λογαριασμό και συνδεθείτε για να συνεχίσετε.
Απρίλιος 2024
ΔευΤριΤετΠεμΠαρΣαβΚυρ
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930     

Ημερολόγιο Ημερολόγιο


1ο ΜΕΡΟΣ ΑΠΟ ΤΑ ΠΡΑΚΤΙΚΑ ΤΗΣ 2ης ΑΝΑΓΝΩΣΗΣ (ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗ 4η - 28/2/2011) - ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΕΙΣ

Πήγαινε κάτω

1ο ΜΕΡΟΣ ΑΠΟ ΤΑ ΠΡΑΚΤΙΚΑ ΤΗΣ 2ης ΑΝΑΓΝΩΣΗΣ (ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗ 4η - 28/2/2011) - ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΕΙΣ Empty 1ο ΜΕΡΟΣ ΑΠΟ ΤΑ ΠΡΑΚΤΙΚΑ ΤΗΣ 2ης ΑΝΑΓΝΩΣΗΣ (ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗ 4η - 28/2/2011) - ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΕΙΣ

Δημοσίευση  ikaria Τρι 01 Μαρ 2011, 17:26

Συνάδελφοι, διαβάστε με προσοχή τις επισημάνσεις που γίνονται από τους βουλευτές πάνω στο άρθρο 15, διαβάστε τις απαντήσεις του υφυπουργού και αναρωτηθείτε για το μέλλον μας είτε ως πυροσβεστών 5ετους υποχρέωσης είτε ως συμβασιούχων πυροσβεστών.
Καλή ανάγνωση!!!


ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΠΟΥΤΣΗΣ (Υπουργός Προστασίας του Πολίτη):
Όσον αφορά στο άρθρο 15, για το οποίο έγιναν πολλές παρατηρήσεις, σχόλια και προτάσεις στην επιτροπή και στην κατ' άρθρον συζήτηση, αλλά και στην ακρόαση των φορέων, εδώ όλες οι παρατηρήσεις και οι προτάσεις σας που καταγράψαμε τις μελετήσαμε και ορισμένες εξ αυτών τις υιοθετήσαμε. Καταρχάς, στο νόμο ορίζεται πλέον ο αριθμός οργανικών θέσεων που θα συστηθούν. Συγκεκριμένα, το δεύτερο εδάφιο της πρώτης παραγράφου 1, αντικαθίστανται ως εξής: Συνιστώνται 4.000 οργανικές επί θητεία θέσεις πυροσβεστών, με αντίστοιχη μείωση οργανικών θέσεων μονίμων πυροσβεστών. Ο αριθμός οργανικών θέσεων πυροσβεστών πενταετούς υποχρέωσης μπορεί να αυξάνεται ή να μειώνεται με προεδρικό διάταγμα που προτείνεται από τους Υπουργούς Οικονομικών και Προστασίας του Πολίτη.
Η επόμενη αλλαγή που θα διαπιστώσετε, αφορά στην απαλοιφή της παραγράφου 3 γ΄. Ήταν η παράγραφος που αφορούσε στο εποχιακό εργατοτεχνικό προσωπικό. Στην ίδια παράγραφο, μετά από πρόταση συναδέλφων, για να παραμείνουν οι ψυχοτεχνικές δοκιμασίες, η τελευταία φράση διατυπώθηκε ως εξής: Η πρόσληψη αυτών γίνεται με σύστημα αντικειμενικών κριτηρίων, με μόρια, ενώ δεν απαιτείται όριο αναστήματος ούτε η υποβολή του σε αθλητικές δοκιμασίες. Για τη διαπίστωση της σωματικής ικανότητας και της ψυχικής υγείας τους εφαρμόζονται οι διατάξεις που ισχύουν για το μόνιμο προσωπικό του πυροσβεστικού σώματος. Με την αναδιατύπωση αυτή ικανοποιείται και το αίτημα των συναδέλφων που εκφράστηκε στην επιτροπή, καθώς λόγω της πολύμηνης διακοπής της συμβατικής σχέσης και της απουσίας από τις υπηρεσίες τους, δεν υπάρχει και η καθημερινή επαφή με τους προϊσταμένους τους και η συνακόλουθη δυνατότητα διαπίστωσης τυχόν προβλημάτων ψυχολογικής φύσεως.
Επιπλέον, με το συνάδελφο, τον Υφυπουργό, τον κ. Όθωνα, συμφωνήσαμε να προχωρήσουμε στην αύξηση του ορίου ηλικίας από τα 49 στα 54 έτη. Όλοι οι συνάδελφοι είχαν αναφερθεί στην πιθανότητα αύξησης του ορίου αυτού και επομένως, εκτιμώ ότι θα έχει και τη σύμφωνη γνώμη της επιτροπής.
Στην επόμενη παράγραφο, στην οποία αναφέρονται τα κριτήρια πρόσληψης, προστέθηκε και ο χρόνος προϋπηρεσίας, ως εθελοντή πυροσβέστη του πυροσβεστικού σώματος. Πολλοί είναι οι πολίτες που έχουν εκπαίδευση και εμπειρία ως εθελοντές, όπως πολλοί είναι και οι εποχικοί πυροσβέστες, οι οποίοι ήταν παράλληλα και εθελοντές. Με την προσθήκη λοιπόν αυτή, αναγνωρίζουμε όχι μόνο την εμπειρία και την πολυετή συμβολή και την προσφορά τους στην πυρόσβεση και την πυροπροστασία, αλλά αναγνωρίζουμε και τη σημασία του εθελοντισμού.
Παράγραφος 10. Αφορά στην τοποθέτηση και στις μεταθέσεις των πυροσβεστών πενταετούς υποχρέωσης. Με την αλλαγή που έγινε, ικανοποιείται ένα αίτημα που εκφράστηκε από αρκετούς συναδέλφους. Κρίναμε με το συνάδελφο, τον κ. Όθωνα, ότι αποτελεί και κοινωνική αναγκαιότητα η τροποποίηση της διάταξης αυτής, ιδιαίτερα στο πλαίσιο της δύσκολης οικονομικής συγκυρίας για τη χώρα μας, αλλά και για τους πολίτες. Έτσι, λοιπόν, αυτή η παράγραφος αναδιατυπώνεται ως εξής: Οι πυροσβέστες πενταετούς υποχρέωσης υφίστανται κατάλληλη εκπαίδευση και μετεκπαίδευση, ανάλογη εκείνων των μόνιμων πυροσβεστών. Ο τόπος, ο χρόνος, το είδος εκπαίδευσης, τα κριτήρια και η διαδικασία αξιολόγησης των εκπαιδευομένων, καθορίζονται με απόφαση του Υπουργού Προστασίας του Πολίτη. Οι πυροσβέστες πενταετούς υποχρέωσης τοποθετούνται με απόφαση του αρχηγού του Πυροσβεστικού Σώματος, ανάλογα με τις υπηρεσιακές ανάγκες και μετατίθενται σύμφωνα με τις διατάξεις του κανονισμού μεταθέσεων που ισχύει για το μόνιμο πυροσβεστικό προσωπικό. Ειδικά, οι πυροσβέστες πενταετούς υποχρέωσης που προέρχονται από τους υποψηφίους της παραγράφου 3, τοποθετούνται στις πυροσβεστικές υπηρεσίες και τα πυροσβεστικά κλιμάκια του νομού όπου υπηρετούσαν ως εποχικοί πυροσβέστες.
είχαν αναφερθεί στην πιθανότητα αύξησης του ορίου αυτού και επομένως, εκτιμώ ότι θα έχει και τη σύμφωνη γνώμη της επιτροπής.
Στην επόμενη παράγραφο, στην οποία αναφέρονται τα κριτήρια πρόσληψης, προστέθηκε και ο χρόνος προϋπηρεσίας, ως εθελοντή πυροσβέστη του πυροσβεστικού σώματος. Πολλοί είναι οι πολίτες που έχουν εκπαίδευση και εμπειρία ως εθελοντές, όπως πολλοί είναι και οι εποχικοί πυροσβέστες, οι οποίοι ήταν παράλληλα και εθελοντές. Με την προσθήκη λοιπόν αυτή, αναγνωρίζουμε όχι μόνο την εμπειρία και την πολυετή συμβολή και την προσφορά τους στην πυρόσβεση και την πυροπροστασία, αλλά αναγνωρίζουμε και τη σημασία του εθελοντισμού.
Παράγραφος 10. Αφορά στην τοποθέτηση και στις μεταθέσεις των πυροσβεστών πενταετούς υποχρέωσης. Με την αλλαγή που έγινε, ικανοποιείται ένα αίτημα που εκφράστηκε από αρκετούς συναδέλφους. Κρίναμε με το συνάδελφο, τον κ. Όθωνα, ότι αποτελεί και κοινωνική αναγκαιότητα η τροποποίηση της διάταξης αυτής, ιδιαίτερα στο πλαίσιο της δύσκολης οικονομικής συγκυρίας για τη χώρα μας, αλλά και για τους πολίτες. Έτσι, λοιπόν, αυτή η παράγραφος αναδιατυπώνεται ως εξής: Οι πυροσβέστες πενταετούς υποχρέωσης υφίστανται κατάλληλη εκπαίδευση και μετεκπαίδευση, ανάλογη εκείνων των μόνιμων πυροσβεστών. Ο τόπος, ο χρόνος, το είδος εκπαίδευσης, τα κριτήρια και η διαδικασία αξιολόγησης των εκπαιδευομένων, καθορίζονται με απόφαση του Υπουργού Προστασίας του Πολίτη. Οι πυροσβέστες πενταετούς υποχρέωσης τοποθετούνται με απόφαση του αρχηγού του Πυροσβεστικού Σώματος, ανάλογα με τις υπηρεσιακές ανάγκες και μετατίθενται σύμφωνα με τις διατάξεις του κανονισμού μεταθέσεων που ισχύει για το μόνιμο πυροσβεστικό προσωπικό. Ειδικά, οι πυροσβέστες πενταετούς υποχρέωσης που προέρχονται από τους υποψηφίους της παραγράφου 3, τοποθετούνται στις πυροσβεστικές υπηρεσίες και τα πυροσβεστικά κλιμάκια του νομού όπου υπηρετούσαν ως εποχικοί πυροσβέστες.
Τέλος, στην παράγραφο 16, που αφορά στην ασφάλιση των πυροσβεστών πενταετούς υποχρέωσης, η ασφάλισή τους στα ταμεία επικουρικής ασφάλισης και πρόνοιας θα είναι προαιρετική. Όπως διαπιστώνεται, έγιναν αρκετές και σημαντικές αλλαγές στο συγκεκριμένο άρθρο, οι οποίες και υποδηλώνουν τη θέληση της Κυβέρνησης, αλλά και του Υπουργείου, να δοθεί μια οριστική και βιώσιμη λύση στο εργασιακό αδιέξοδο των εποχικών πυροσβεστών και παράλληλα, να ενισχυθεί το Πυροσβεστικό Σώμα με έμπειρο προσωπικό. Θα καλυφθούν κενές οργανικές θέσεις που δημιουργούσαν προβλήματα στη λειτουργία του και παράλληλα, θα αξιοποιηθούν οι εποχικοί πυροσβέστες, που στέλναμε στο ταμείο ανεργίας. Πρόκειται για ένα μεγάλο εγχείρημα και γι' αυτό το λόγο σας καλώ όλους να το υποστηρίξετε.

ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΝΑΚΟΣ (Εισηγητής της Μειοψηφίας):
Όσον αφορά στο άρθρο 15, έγιναν δεκτές οι παρατηρήσεις μας, αλλά υπάρχουν και κάποιες λεπτομέρειες τις οποίες πρέπει να δούμε μήπως κάπου διαφωνούμε, οπότε το ψηφίζουμε με επιφύλαξη. Ζητήσαμε μια διευκρίνιση εάν θα υπάρξει η αναλογία 1 προς 5. Φαντάζομαι ότι δεν πρέπει να υπάρξει διότι σύμφωνα με τη λογική φθηνότερα θα κοστίζουν τώρα απ’ ότι κόστιζαν ως εποχικοί, αλλά δεν προσδιορίζεται το πόσοι θα είναι από την κατηγορία της παραγράφου 2 .
Δεν προσδιορίζονται πόσοι θα είναι από την κατηγορία της παραγράφου 2, δηλαδή οι καινούργιοι. Αυτοί οι οποίοι αγωνιούν είναι αυτοί που θέλουν να δουν γραμμένο ένα νούμερο που θα απορροφήσει την συντριπτική πλειοψηφία των εποχικών πυροσβεστών. Έτσι δίνεται λευκή επιταγή και δεν τους καθησυχάζετε. Εάν δεν ληφθεί υπ' όψιν ότι υπάρχει η τριετία για τους πίνακες επιτυχόντων που θα ισχύσει, εάν η κατανομή στο προεδρικό διάταγμα είναι υπέρ της κατηγορίας 2 τότε είναι προφανές ότι από τις 5000 που είναι οι εποχικοί, πάρα πολλοί θα μείνουν απέξω. Σήμερα μένουν απέξω οι χίλιοι. Σύμφωνα με τις κατηγορίες που υπάρχουν, είναι βέβαιο ότι κάποιοι δεν θα είχαν ποινικό μητρώο, κάποιοι δεν θα θελαν, εν πάση περιπτώσει προσεγγίζει τον αριθμό των εποχικών. Εάν όμως στο προεδρικό διάταγμα η κατηγορία 3 -που αφορά τους εποχικούς πυροσβέστες- έχει πολύ μικρό αριθμό και έχουν μεγάλο αριθμό οι καινούργιοι της πενταετούς υποχρέωσης, τότε βεβαίως τα όνειρα αυτών των ανθρώπων για κάποια τακτοποίηση μετά από τόσα χρόνια, τινάζονται στον αέρα. Εάν ήμουν στη θέση τους δεν θα καθησυχαζόμουν με τίποτα από τη διατύπωση αυτή. Εμείς ζητούσαμε να προσδιοριστεί ο αριθμός, αλλά και η κατανομή μεταξύ των παραγράφων 2 και 3.
Γι' αυτό δεν ψηφίζουμε το άρθρο 15.


ΑΝΤΩΝΙΟΣ ΣΚΥΛΛΑΚΟΣ (Ειδικός Αγορητής του Κ.Κ.Ε.):
Ψηφίζουμε τα άρθρα 6, 8, 10, 11, 13, 14, 16 και 21. Από τα υπόλοιπα σε ορισμένα είμαστε κατά και σε κάποια επιφυλασσόμαστε για την Ολομέλεια.

ΕΥΤΥΧΙΟΣ ΔΑΜΙΑΝΑΚΗΣ(Εισηγητής της Πλειοψηφίας):
Το άρθρο 15, μετά τις ουσιαστικές προσθήκες, που αποτελούσαν και αίτημα των Βουλευτών όλων των κομμάτων και των Εισηγητών και τις προτάσεις, που έφερε σήμερα η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου προς ψήφιση, νομίζω ότι ικανοποιεί πρώτα ένα χρόνιο αίτημα ανθρώπων, οι οποίοι προσέφεραν πάρα πολλά κατά τη διάρκεια όλων αυτών των χρόνων στην πυροσβεστική υπηρεσία και στις ανάγκες των πυροσβεστικών υπηρεσιών.
Δεύτερον, αποκαθιστά και ένα κοινωνικό ζήτημα, γιατί πλέον αίρεται η ανασφάλεια αυτών των ανθρώπων και θα μπουν κανονικά ως ενεργοί πυροσβέστες σ’ αυτή τη διαδικασία, με σχέση μάλιστα δημοσίου δικαίου και βεβαίως, όλες οι επιμέρους ρυθμίσεις, οι οποίες έγιναν, αφορούν παρατηρήσεις όλων των συναδέλφων και η πολιτική ηγεσία τις υιοθέτησε. Βεβαίως και ψηφίζουμε το άρθρο ως έχει.

ΑΝΤΩΝΙΟΣ ΣΚΥΛΛΑΚΟΣ (Ειδικός Αγορητής του ΚΚΕ):
Απ’ ότι έχω καταλάβει, ήταν απαίτηση να καθοριστούν ο αριθμός των θέσεων πρόσληψης του προσωπικού αυτού και η απάντηση είναι ότι συνιστώνται 4.000 οργανικές επί θητεία θέσεις. Δεν αναιρείται αυτό από την 14η παρατήρηση των αλλαγών που κάνετε, όπου λέτε στην παρ. 6 του άρθρου 15: «Όσοι προσλαμβάνονται κατά το χρονικό διάστημα της τριετίας αυτής, απαιτείται να έχουν κατά το χρόνο πρόσληψής τους, τα προσόντα που προβλέπονται από την προκήρυξη. Σε κάθε περίπτωση ο αριθμός των ως άνω προσλαμβανομένων κατ’ έτος, δεν μπορεί να υπερβαίνει το 50% του αριθμού των οργανικών θέσεων των μονίμων πυροσβεστών που κενώθηκαν το προηγούμενο από την πρόσληψή τους έτος».
Όσοι προσλαμβάνονται ως μόνιμοι ή όσοι προσλαμβάνονται με 5ετή θητεία; Αν είναι για τους 5ετούς, σημαίνει ότι στα 3 χρόνια μετράμε πόσοι βγήκαν σε σύνταξη, πόσοι έφυγαν από το Σώμα. Μέχρι το 50% αυτών που έφυγαν, δεν συμπληρώνονται 4.000.

ΕΜΜΑΝΟΥΗΛ ΟΘΩΝΑΣ (Υφυπουργός Προστασίας του Πολίτη):
Κύριε Σκυλλάκο, να σας διευκρινίσω. Θα προκηρυχθούν 4.000 θέσεις πυροσβεστών 5ετούς υποχρέωσης. Από του χρόνου, μετά την πρόσληψη δηλαδή των 4.000, από τα οργανικά κενά που θα έχει το πυροσβεστικό σώμα, το 50% θα τροφοδοτείται από τη λίστα των αποτελεσμάτων της προκήρυξης που ισχύει για 3ετία, όπως ορίζει ο νόμος και το άλλο 50% θα πάει στη δυνατότητα να προκηρύσσει το πυροσβεστικό προσωπικό σε συγκεκριμένες ειδικότητες για μόνιμο πυροσβεστικό προσωπικό όπως θεωρητικά κάνει μέχρι τώρα. Άλλο το 4.000 και άλλο το 50% των κενούμενων οργανικών θέσεων μετά τους 4.000.
ΑΝΤΩΝΙΟΣ ΣΚΥΛΛΑΚΟΣ (Ειδικός Αγορητής του ΚΚΕ): Υπάρχει ένα ερώτημα. Πότε θα γίνουν όλα αυτά;
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΠΟΥΤΣΗΣ (Υπουργός Προστασίας του Πολίτη): Τώρα.
ΑΝΤΩΝΙΟΣ ΣΚΥΛΛΑΚΟΣ (Ειδικός Αγορητής του ΚΚΕ): Τι σημαίνει τώρα; Γιατί δεν μπαίνει κάποια ημερομηνία, για το πότε θα εκδοθεί το προεδρικό διάταγμα; Προεδρικό διάταγμα δεν χρειάζεται; Σε 6 μήνες, σε ένα χρόνο;
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΠΟΥΤΣΗΣ (Υπουργός Προστασίας του Πολίτη): Όχι, όχι, αμέσως.
ΑΝΤΩΝΙΟΣ ΣΚΥΛΛΑΚΟΣ (Ειδικός Αγορητής του ΚΚΕ): Δεν χρειάζεται να υπάρχει προθεσμία; Δεν πρέπει να εκδοθεί προεδρικό διάταγμα για να προχωρήσουν οι διαδικασίες;
ΕΜΜΑΝΟΥΗΛ ΟΘΩΝΑΣ (Υφυπουργός Προστασίας του Πολίτη): Η πρόθεση της Κυβέρνησης, κύριε Σκυλλάκο, είναι να γίνουν τα προβλεπόμενα στους ταχύτερους δυνατούς χρόνους. Η πρόθεσή μας είναι να προλάβουμε την επικείμενη αντιπυρική περίοδο.
ΑΝΤΩΝΙΟΣ ΣΚΥΛΛΑΚΟΣ (Ειδικός Αγορητής του ΚΚΕ): Υπάρχει μια πολιτική δέσμευση πάνω σ’ αυτό.
Στην παρ. 1 και 2 μπαίνουν σε αμφισβήτηση αυτές οι προσλήψεις. Δηλαδή, με προεδρικό διάταγμα που εκδίδεται μετά από πρόταση του Υπουργού Προστασίας του Πολίτη,
συνιστώνται, αυξάνονται ή μειώνονται οι θέσεις των πυροσβεστών 5ετούς υποχρέωσης. Άρα είναι στο μέλλον. Μπορεί να μην είναι 4.000, μπορεί να είναι 500.
ΕΜΜΑΝΟΥΗΛ ΟΘΩΝΑΣ (Υφυπουργός Προστασίας του Πολίτη): Αυτό αναφέρεται στο μέλλον. Κάποια στιγμή μπορεί ο θεσμός των 5ετούς υποχρέωσης πυροσβεστών, να εκτιμηθεί από την Κυβέρνηση ή από το αρχηγείο του πυροσβεστικού σώματος, ότι δεν χρειάζονται. Είναι οργανικές θέσεις επί θητεία όπως αναφέρονται.
ΑΝΤΩΝΙΟΣ ΣΚΥΛΛΑΚΟΣ (Ειδικός Αγορητής του Κ.Κ.Ε.): Μετά το τέλος της πενταετίας, δηλαδή, κάποιοι μπορεί να χάσουν τη δουλειά τους. Αυτό μου λέτε. Όταν πείτε ότι δεν χρειαζόμαστε τέσσερις χιλιάδες, αλλά τρεις χιλιάδες, σημαίνει ότι μόλις τελειώσει η πενταετία, με απόφαση του Υπουργού μπορεί να τους απολύσουμε και να μην ανανεωθεί η θητεία τους για άλλη μια πενταετία.
ΕΜΜΑΝΟΥΗΛ ΟΘΩΝΑΣ (Υφυπουργός Προστασίας του Πολίτη): Κύριε Σκυλλάκο, εάν η οπτική είναι να αναζητούμε πίσω από τη στοιχειώδη πρόνοια που ο νομοθέτης πρέπει να έχει την καχυποψία ότι αυτό γίνεται γιατί στο μέλλον, μετά από δύο πενταετίες, δεν θα ανανεωθεί…
ΑΝΤΩΝΙΟΣ ΣΚΥΛΛΑΚΟΣ (Ειδικός Αγορητής του Κ.Κ.Ε.): Εδώ ψηφίζουμε ένα νόμο. Λέτε ότι είναι τέσσερις χιλιάδες θέσεις. Να έρθει νομοθετική διάταξη - και όχι με απόφαση του Υπουργού - μετά, στο τέλος της πενταετίας, που να λέει ότι «μειώνω κατά 1000 θέσεις», να γνωρίζει και η Βουλή και όχι να είναι στην κρίση του Υπουργού η αυξομείωση των θέσεων. Δηλαδή, θα λύσουμε το πρόβλημα αυτών των ανθρώπων για μια πενταετία και, ενόψει του μνημονίου ή άλλων δυσκολιών, θα έρχεται η κυβέρνηση στο τέλος της πενταετίας και δεν θα παίρνει κανέναν πάλι. Δεν το καταλαβαίνω αυτό.
ΕΜΜΑΝΟΥΗΛ ΟΘΩΝΑΣ (Υφυπουργός Προστασίας του Πολίτη): Κύριε Σκυλλάκο, για να καταγραφεί η άποψή σας και να την κατανοήσουμε, η αντίρρησή σας είναι στον τρόπο που τροποποιείται; Εσείς θα προτιμούσατε να γίνεται με νομοθετική ρύθμιση;
ΑΝΤΩΝΙΟΣ ΣΚΥΛΛΑΚΟΣ (Ειδικός Αγορητής του Κ.Κ.Ε.): Η δική μας άποψη είναι ότι θέλουμε να αποκτήσουν από τώρα μονιμότητα όλοι. Αυτή είναι γενική μας θέση. Επειδή αυτό δεν γίνεται δεκτό, προσπαθούμε, όσο το δυνατόν, να εξασφαλίσουμε να μείνουν στην δουλειά, έστω ως πενταετούς και όχι μόνιμοι, αλλά μέχρι να πάρουν σύνταξη. Τα δάση μας θα χρειάζονται λιγότερο προσωπικό τα επόμενα χρόνια; Δεν το καταλαβαίνω. Και γιατί να δώσουμε το δικαίωμα στον Υπουργό;
Το ίδιο ισχύει και με την παράγραφο 2, η οποία αναφέρει τα εξής: «Ως πυροσβέστες πενταετούς υποχρέωσης προσλαμβάνονται με σχέση δημοσίου δικαίου για πενταετή θητεία, η οποία μπορεί να ανανεώνεται σύμφωνα με τις διατάξεις του παρόντος…». Μπορεί, δηλαδή,και να μην ανανεώνεται. Τι δημόσιοι υπάλληλοι είναι; Είναι μια καινούργια νομική κατασκευή: δημόσιοι υπάλληλοι πενταετούς θητείας, που δεν είναι συμβασιούχοι και των οποίων η θητεία θα μπορεί να ανανεώνεται ή να μην ανανεώνεται. Αυτό το ζήτημα είναι σημαντικό.
Το 49ο έτος το πάτε στο 54ο έτος. Η άποψη του συνδικαλιστικού τους κινήματος είναι ότι ναι μεν γίνεται ένα βήμα, αλλά όσο παραμένει το να έχουν για κάθε επιπλέον έτος ηλικίας εργαστεί μία αντιπυρική περίοδο κόβει πολύ κόσμο από την «ευεργετική τροποποίηση», την οποία κάνετε.
Ο αριθμός των μορίων για κάθε κατηγορία καθορίζεται με απόφαση του Υπουργού Προστασίας του Πολίτη, ενώ στο προηγούμενο κείμενο, που αφορά τα μόρια και διάφορα άλλα ζητήματα, όπως τα προσόντα, τα κωλύματα, καθοριζόντουσαν με προεδρικό διάταγμα.. Τώρα γίνεται με υπουργική απόφαση. Ποιος είναι ο λόγος; Δεν είναι καλύτερη εξασφάλιση το προεδρικό διάταγμα;
Όσον αφορά στις μεταθέσεις και στο πού διορίζονται, καταρχήν, υιοθετείτε ότι είναι δίκαιο το αίτημα, αλλά πάλι ο Αρχηγός θα μπορεί στον αρχικό διορισμό να τους τοποθετήσει όχι όπου ήταν σήμερα. Συγκεκριμένα αναφέρει τα εξής: «Οι πυροσβέστες πενταετούς υποχρέωσης τοποθετούνται με απόφαση του Αρχηγού του Πυροσβεστικού Σώματος, ανάλογα με τις υπηρεσιακές ανάγκες και μετατίθενται σύμφωνα με τις διατάξεις του Κανονισμού…». Η μετάθεση γίνεται σύμφωνα με τον Κανονισμό…
ΕΜΜΑΝΟΥΗΛ ΟΘΩΝΑΣ (Υφυπουργός Προστασίας του Πολίτη): Κύριε Σκυλλάκο, συνεχίστε να διαβάζετε παρακάτω.
ΑΝΤΩΝΙΟΣ ΣΚΥΛΛΑΚΟΣ (Ειδικός Αγορητής του Κ.Κ.Ε.): «Ειδικά οι πυροσβέστες πενταετούς υποχρέωσης που προέρχονται από τους υποψηφίους της παραγράφου 3 τοποθετούνται στις Πυροσβεστικές Υπηρεσίες και τα Πυροσβεστικά Κλιμάκια του νόμου όπου υπηρετούσαν ως εποχικοί πυροσβέστες.». Έχετε δίκιο. Πού τίθεται το ζήτημα; Πώς θα μετατίθενται αυτοί;
ΕΜΜΑΝΟΥΗΛ ΟΘΩΝΑΣ (Υφυπουργός Προστασίας του Πολίτη): Όπως όλο το υπόλοιπο προσωπικό.
ΑΝΤΩΝΙΟΣ ΣΚΥΛΛΑΚΟΣ (Ειδικός Αγορητής του Κ.Κ.Ε.): Δηλαδή, στην αρχή θα τοποθετούνται στον τόπο που υπηρετούσαν, αλλά στην πορεία θα μπορούν να μετατίθενται με απόφαση του Υπουργού. Με 625 ευρώ δεν μπορούν να ζήσουν, ενώ άλλοι παίρνουν 1200 – και αυτοί δεν μπορούν να ζήσουν. Ειδικά εάν μετατεθούν, δεν μπορούν να τα καταφέρουν.
Όλες οι παρατηρήσεις που αναφέραμε στην προηγούμενη συζήτηση γι' αυτό το άρθρο ισχύουν και τώρα. Επισημαίνω ότι, σύμφωνα με δικούς μας υπολογισμούς, το πολύ 3000 από τις 5500 θα «τακτοποιηθούν».

ΕΥΤΥΧΙΟΣ ΔΑΜΙΑΝΑΚΗΣ (Εισηγητής της Πλειοψηφίας):
Κύριε Υπουργέ, θα ήθελα να κρατήσετε μια σημείωση στην παράγραφο 3 του άρθρου 15, όπως την φέρατε σήμερα αναδιατυπωμένη. Στο τέλος της παραγράφου που αναφέρει: «Για τη διαπίστωση της σωματικής ικανότητας και ψυχικής υγείας τους εφαρμόζονται οι διατάξεις που ισχύουν για το μόνιμο πυροσβεστικό προσωπικό». Αυτό ήταν, πράγματι, καθολικό αίτημα όλων μας, απλά, η λέξη «μόνιμο», γιατί νομίζω ότι υπάρχουν δύο κατηγορίες, μήπως μπορούσε να αντικατασταθεί με τη φράση «εν ενεργεία» πυροσβεστικό προσωπικό. Νομίζω ότι υπάρχει μια διαφοροποίηση ως προς τους πίνακες. Εγώ το θέτω και μπορούμε να το δούμε στην Ολομέλεια.

ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΠΛΕΥΡΗΣ (Ειδικός Αγορητής του ΛΑ.Ο.Σ.):
Έχει γίνει μεγάλη κουβέντα για το άρθρο 15 και παρακολουθούμε και τις διορθώσεις που έγιναν. Χρειαζόμαστε κάποιο χρόνο, για να αντιληφθούμε κατά πόσο έχει γίνει δεκτό το σύνολο των προτάσεων - οφείλουμε να πούμε ότι σε μεγάλο βαθμό έχουν γίνει δεκτές - ωστόσο, κύριε Υπουργέ, - και αφορά πλέον την Ολομέλεια - έχω λάβει από ανθρώπους που ενδιαφέρονται κάποια e - mails με ερωτήματα που είναι εύλογα και πρέπει να απαντηθούν. Δηλαδή, έχω λάβει τον προβληματισμό τι γίνεται με αυτούς που δεν ήταν στην αντιπυρική περίοδο το 2008 και ήταν το 2009. Θα πάψουν να έχουν συμβάσεις; Δεν έχουν δυνατότητα πρόσληψης; Βάσει του νόμου, δεν έχουν δυνατότητα πρόσληψης, αλλά τι γίνεται από εδώ και πέρα; Το ίδιο ισχύει και για αυτούς που δεν πληρούν τα στοιχεία. Τι θα γίνει με τις συμβάσεις τους; Θα συνεχίσουν για κάποιο χρονικό διάστημα οι συμβάσεις τους; Πιστεύω ότι είναι ένα ζήτημα το οποίο πρέπει να γνωρίζουν, για να κάνουν και τον οικογενειακό και επαγγελματικό προγραμματισμό τους.
Παράλληλα, τίθεται ένα θέμα - δεν ξέρω εάν έχει προβλεφθεί στις παρατηρήσεις - για την τοποθέτηση. Θα παραμείνει να γίνεται με απόφαση του Αρχηγού η τοποθέτηση;
ΕΜΜΑΝΟΥΗΛ ΟΘΩΝΑΣ (Υφυπουργός Προστασίας του Πολίτη): Είναι το θέμα που ανέφερε και ο κ. Σκυλλάκος. Η τοποθέτηση όσων είναι εξ ιδιωτών πολιτών, με βάση την προκήρυξη, γίνεται με απόφαση του Αρχηγού, ενώ όσοι προέρχονται από τους εποχικούς πυροσβέστες τοποθετούνται εντός του νομού που υπηρετούσαν ως εποχικοί πυροσβέστες.

ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΠΛΕΥΡΗΣ (Ειδικός Αγορητής του ΛΑ.Ο.Σ.):
Υπήρξε μια αναφορά, εάν μπορούσε να γίνει κάτι με το όριο των 35 πλέον ετών. Κάνετε την αύξηση, που είναι πολύ σημαντική για τα 54 έτη, αλλά πολλοί αναφέρονται εάν μπορεί να αυξηθεί και το όριο των 35 ετών - αναφέρομαι, δηλαδή, στην παράγραφο 8.
Γενικότερα εμείς θεωρούμε ότι είναι προς τη σωστή κατεύθυνση, ωστόσο, επιφυλασσόμαστε μόνο με το σκεπτικό, επειδή είναι και θέμα αρκετά ειδικό, να δούμε τις παρατηρήσεις με μεγαλύτερη προσοχή, για να προχωρήσουμε και στην ψήφιση.

ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΔΡΙΤΣΑΣ (Ειδικός Αγορητής ΣΥΡΙΖΑ):
Κύριε Πρόεδρε, δήλωσα και από τη συζήτηση κατ’ άρθρον, ότι αποτυπώνεται μια προσπάθεια σε αυτό το άρθρο να ρυθμιστεί ένα θέμα που όντως είναι κοινά αποδεκτό ότι πρέπει να ρυθμιστεί. Εδώ έχουμε έναν αριθμό εργαζομένων ανθρώπων –5.500 λέμε ή κάπως έτσι- που έχουν πράγματι εργαστεί, πράγματι έχει αποδειχθεί η χρησιμότητα της εργασίας τους, πράγματι έχουν αποκτήσει γνώσεις, εμπειρία, είναι φορείς τεχνογνωσίας –να το πούμε έτσι- σε διάφορα επίπεδα, που την χρειάζεται το Ελληνικό Δημόσιο, που την χρειάζεται η πυρόσβεση, που την χρειάζονται αυτές οι υπηρεσίες και, ταυτόχρονα, έχουμε και ένα πλεονέκτημα της εντοπιότητας, της ειδικής γνώσης των χωρών που δρουν, κ.λπ..
Εδώ τώρα, επειδή δεν πρόκειται για ένα-δύο χρόνια, αλλά για πολλά, είναι λογικό να μένουν όλες αυτές οι εκκρεμότητες. Λέμε το 49 γίνεται 54. Γιατί ήταν σωστό το 49; Γιατί είναι σωστό το 54; Γιατί πραγματικά καθένας που μένει απέξω απ' αυτή τη ρύθμιση είναι μια αδικία και όχι μόνο μια αδικία για τον ίδιο, που έχει εργαστεί, αλλά ακόμα και για την υπηρεσία, που θα μπορούσε υπό όρους και υπό ρυθμίσεις να τον κάνει ακόμη πιο χρήσιμο, γιατί η γενική του χρησιμότητα έχει αναγνωριστεί.
Έτσι, λοιπόν, εγώ θα ήθελα να εξαντληθεί μέχρι την Ολομέλεια κάθε δυνατότητα επιμέρους ρυθμίσεων, που να αυξάνουν και αυτό το όριο ηλικίας ή να αντιμετωπίζουν εξειδικευμένα διάφορα ζητήματα αυτών που δεν επωφελούνται από αυτές τις ρυθμίσεις. Δεν είναι «ρουσφέτι», δεν είναι ειδική ρύθμιση -εγώ δεν γνωρίζω κανέναν από αυτούς- αλλά νομίζω ότι είναι πολύ ορθό να καταβληθεί και να εξαντληθεί κάθε τέτοια δυνατή προσπάθεια.
Με διαφορετική προσέγγιση μπορούμε να δούμε -αυτό το ανέφερε και ο κ. Πλεύρης πριν- τους αποφοίτους λυκείου, ανεξαρτήτως ηλικίας, μια προσέγγιση που δεν είναι τόσο για την τακτοποίηση αυτών των ανθρώπων, όσο για τις ανάγκες της υπηρεσίας. Αυτά και μερικά άλλα συγκλίνουν σε ένα κεντρικής σημασίας ζήτημα. Ναι, ικανοποιείται αυτό το αίτημα αυτών των ανθρώπων και αποδίδεται δικαιοσύνη. Αναγνωρίζω ότι είναι σε θετική κατεύθυνση αυτό το άρθρο και μπορεί να πει κανείς «επιτέλους». Όμως, είναι νόμιμο ή κάποιοι άνθρωποι που τώρα θα περάσουν πέντε χρόνια ως πυροσβέστες πενταετούς υποχρέωσης, μετά από πέντεχρόνια θα μείνουν «ξεκρέμαστοι»; Αυτό, είναι, επίσης, ένα επικίνδυνο ζήτημα. Δεν μπορεί μια ρύθμιση νόμου που φέρνει δικαιοσύνη, να ενέχει αδικία για το μέλλον.
Αυτά είναι ζητήματα που πρέπει να τα δείτε, κύριοι Υπουργοί. Εμείς θα επιφυλαχθούμε, παρά το γεγονός ότι δηλώνω για μια ακόμα φορά ότι το θεωρούμε σε θετική κατεύθυνση.

ΑΝΤΩΝΙΟΣ ΣΚΥΛΛΑΚΟΣ (Ειδικός Αγορητής του Κ.Κ.Ε.): Κύριε Υπουργέ, στην πρώτη αλλαγή που κάνατε στην παράγραφο 1, συνιστώνται μεν 4.000 οργανικές επί θητεία θέσεις, αλλά με αντίστοιχη μείωση οργανικών θέσεων μονίμων πυροσβεστών. Δηλαδή, από τις ελλείψεις που έχουμε 4.150 μονίμων, τις κόβουμε, για να υπάρξουν 4.000 εποχικοί. Δηλαδή τι κάνουμε; Παίρνουμε αυτούς τους ανθρώπους και κόβουμε οργανικές θέσεις μονίμων; Δεν θα γίνουν προσλήψεις κανονικές; Ουσιαστικά τίποτα δεν κάνουμε. Απλώς επιλέγουμε τα πρόσωπα, αν θα είναι τέτοια ή αλλιώτικα. Μειώνεται η δύναμη δηλαδή του Πυροσβεστικού Σώματος σε σχέση με πριν από 10 και 15 χρόνια. Αυτό και εάν είναι εντελώς αντίθετο με την προστασία των δασών και του περιβάλλοντος.

ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ ΠΕΡΛΕΠΕ-ΣΗΦΟΥΝΑΚΗ (ΠΑ.ΣΟ.Κ):
Κύριε Υπουργέ, θέλω να κάνω δύο παρατηρήσεις.
Πρώτον, αρκετοί από τους εποχικούς δασοπυροσβέστες που είχαν τελειώσει μόνο το δημοτικό, έχουν πάει αυτά τα χρόνια στα γυμνάσια δεύτερης ευκαιρίας και παίρνουν το απολυτήριο τους τον Ιούνιο. Μετά από τόσες προσπάθειες που έκαναν αυτοί οι άνθρωποι, γιατί πολλές φορές αναγκάζονταν να πάνε και μακριά από το τόπο διαμονής τους, για να κάνουν αυτές τις τρεις τάξεις και να έχουν τη βασική εκπαίδευση, θα ήθελα τουλάχιστον να προβλεφθεί στο νομοσχέδιο ότι όσοι πάρουν το απολυτήριο της 3ης Γυμνασίου μέχρι τον Ιούνιο φέτος, να μπορέσουν να συμπεριληφθούν σε αυτά τα άτομα που θα γίνουν επικουρικοί πυροσβέστες. Είναι κρίμα, δηλαδή. Έχουν κάνει μια προσπάθεια, θα πάρουν το απολυτήριο του Γυμνασίου, θα έχουν τη βασική εκπαίδευση τον Ιούνιο, όμως, δηλαδή, τρεις μήνες μετά. Είναι κρίμα να μη συμπεριληφθούν αυτοί οι άνθρωποι.
Δεύτερον, για όσους δασοπυροσβέστες δεν θα μπορέσουν να συμπεριληφθούν και να γίνουν πενταετούς, να είναι επικουρικοί, να υπάρξει ρητώς μέσα στο νομοσχέδιο –διότι είναι ένας αριθμός που δεν γίνεται, για διάφορους λόγους ο καθένας- ότι όλοι αυτοί –δεν ξέρω αν είναι 100 ή 200 σε όλη την Ελλάδα- να προσλαμβάνονται ως εποχικοί, ώστε να μπορέσουν οι άνθρωποι να φτάσουν μετά από λίγα χρόνια να πάρουν τη σύνταξή τους. Μετά από τόσα χρόνια που δουλεύουν σαν δασοπυροσβέστες, έχουν και μια άλφα εμπειρία -και πολύ μεγάλη εμπειρία, μπορώ να πω, γιατί όλα αυτά τα χρόνια ήταν εποχικοί- μένουν εκτός αυτή τη στιγμή γιατί δεν έχουν όλα τα κριτήρια, που προβλέπει ο νόμος. Θα πρέπει, λοιπόν, ρητά να γραφτεί ότι όλοι αυτοί θα έχουν προτεραιότητα όταν θα γίνεται πρόσληψη εποχικών κάθε Μάρτιο ή Απρίλιο –όποτε γίνεται- πρώτα αυτοί να προσλαμβάνονται και μετά να καλύπτονται σε περίπτωση ανάγκης από κάποιους άλλους, για να μπορέσουν να πάρουν σύνταξη, για να μπορέσουν να δουλέψουν αυτούς τους λίγους μήνες και να μπορούν να μπουν ταμείο ανεργίας, ώστε να φτάσουν κάποτε στη σύνταξη. Είναι άδικο, δηλαδή, μια μερίδα από αυτούς να μείνει εντελώς εκτός και να χάσει και το μεροκάματο που είχε όλα αυτά τα χρόνια.

ΑΓΓΕΛΟΣ ΚΟΛΟΚΟΤΡΩΝΗΣ (ΛΑ.Ο.Σ):
Κύριε Πρόεδρε, θεωρούμε πολύ σημαντική την πρωτοβουλία του Υπουργείου, ακόμα και την τελευταία στιγμή, να βάλει τέλος στο ιδιότυπο εργασιακό καθεστώς των συμβασιούχων πυροσβεστών και να προσπαθήσει να δώσει λύση. Ορισμένα σημεία, όμως, χρήζουν διευκρινίσεων και ίσως τροποποιήσεων, που η αντιμετώπισή τους πιστεύουμε θα συνέβαλε στην οριστική λύση του θέματος.
Συγκεκριμένα, στην παράγραφο 1 του άρθρου 15 είναι σημαντικό να προσδιοριστεί ο αριθμός των οργανικών θέσεων που θα καλυφθεί από τους συμβασιούχους σε βάθος τριετίας. Καθώς, επίσης, είναι σημαντικό να πριμοδοτείται η προϋπηρεσία, δεδομένου ότι υπάρχει έμπειρο και εκπαιδευμένο προσωπικό, που μπορεί να προσφέρει άμεσα τις υπηρεσίες του, έναντι των νέων.
Επί παραδείγματι, στην παράγραφο 3 περίπτωση α΄, που αναφέρεται στους εποχικούς πυροσβέστες που είχαν την ιδιότητα αυτή, κατά τις αντιπυρικές περιόδους 2008 έως 2010, ουσιαστικά αποκλείονται όσοι προσελήφθησαν το 2009 και υπηρέτησαν στο σώμα κατά τις δύο τελευταίες αντιπυρικές περιόδους του 2009 και του 2010. Είναι περίπου 80 άτομα νεαρής ηλικίας, που έχουν εμπειρία, στα οποία δεν δίδεται η δυνατότητα μονιμοποίησης τη στιγμή που δίνεται η δυνατότητα αυτή στους νέους μέχρι 29 ετών, που θα εισέλθουν στο σώμα και οι οποίοι δεν έχουν καμία εμπειρία.
Επίσης, δεν προσδιορίζεται στην παράγραφο 5 πόσοι θα προέρχονται από τους εν ενεργεία συμβασιούχους και πόσοι από τους νέους.
Υπάρχει κίνδυνος, εάν είναι μόνο με τα μόρια οι προσλήψεις, να περιοριστεί σημαντικά ο αριθμός των ήδη υπηρετούντων συμβασιούχων.
Επίσης, δεν προσδιορίζετε, πότε θα γίνουν οι προσλήψεις. Το προεδρικό διάταγμα, όπως έχει ήδη εκφρασθεί η ανησυχία, θα εκδοθεί αμέσως ή σε μέλλοντα απροσδιόριστο χρόνο; Βέβαια, έχουμε τη διαβεβαίωση της ηγεσίας του Υπουργείου ότι θα γίνει κατά το δυνατόν ταχύτερα. Αυτό είναι ικανοποιητικό.
Στην παράγραφο 8, που αφορά τους αποφοίτους λυκείου, νομίζουμε ότι θα έπρεπε να εντάσσονται στο μόνιμο προσωπικό χωρίς όριο ηλικίας ή τουλάχιστον να ανεβεί το όριο ηλικίας κατά μια πενταετία, δεδομένης της εμπειρίας και της προσφοράς τους στο σώμα, αφού μπορούν να αξιοποιηθούν ως ένα κριτικό προσωπικό, καθώς και σε άλλες υπηρεσίες αυξημένης ευθύνης. Όσοι έχουν απολυτήριο λυκείου και είναι μέχρι 45 ετών, είναι περίπου 2.000 άτομα, ενώ η κατηγορία από 49 έως 62 ετών είναι 395 άτομα. Με το να προσδιορίσετε το 54ο έτος σήμερα εδώ, αποκλείετε ορισμένα άτομα - νομίζουμε - κατά τρόπο άδικο.
Άνθρωποι που για πολλά χρόνια προσέφεραν τις υπηρεσίες τους στο Σώμα και ανήκουν σε ηλικίες, που δεν έχουν άλλα περιθώρια, δεν έχουν άλλες επαγγελματικές επιλογές. Άλλωστε, όταν απασχολείς έναν εργαζόμενο 10 έως 15 χρόνια, δεν είναι δίκαιο, όταν αυτός γίνει 40 ή 50 ετών, να τον αφήνεις στο «έλεος του θεού».
Επειδή αναφέρθηκε από την Ομοσπονδία των Μόνιμων Πυροσβεστών ότι θα υποβαθμιστεί το Σώμα με την είσοδο των συμβασιούχων, πιστεύουμε πως θα ήταν προς όφελος του Σώματος, να ληφθεί ειδική μέριμνα για τους περίπου 200 συμβασιούχους πυροσβέστες πτυχιούχους ανωτάτων και τεχνολογικών και τεχνολογικών εκπαιδευτικών ιδρυμάτων, για τους οποίους δεν θα πρέπει να τίθεται θέμα ορίου ηλικίας. Οι συμβασιούχοι αυτοί είναι διαφόρων ηλικιών και ο αποκλεισμός τους από τη μονιμοποίηση λόγω αρχικής πρόσληψής τους με την κατηγορία της υποχρεωτικής εκπαίδευσης θα ήταν απωλειών για το Πυροσβεστικό Σώμα.
Επίσης, θα παρακαλούσαμε να δείτε και να αξιολόγησε ορισμένα δεδομένα, ο συνδυασμός των οποίων καθιστά απαγορευτική την αποδοχή του διορισμού εκ μέρους των πυροσβεστών πενταετούς υποχρέωσης, με κίνδυνο να ακυρωθεί η πολιτική βούληση για λύση του προβλήματος.
Στην παράγραφο 10 αναφέρεται ότι τοποθετούνται και μετατίθενται ανάλογο με υπηρεσιακές ανάγκες σε περιφερειακές υπηρεσίες του Πυροσβεστικού Σώματος με απόφαση του Αρχηγού του Σώματος. Έχω να κάνω δύο παρατηρήσεις ως προς αυτό. Πρώτον, οι μεταθέσεις θα πρέπει να γίνονται με τους κανόνες και τα μορίου, που ισχύουν για τους μόνιμους δημοσίους υπαλλήλους και δεύτερον, θα ήταν χρήσιμο να προκρίνεται η εντοπιότητα, αφού γνωρίζουν καλά την περιοχή και τα δάση, στα οποία εργάστηκαν επί σειρά ετών.
Οι μεταθέσεις απαιτούν ένα αυξημένο οικονομικό κόστος, το οποίο δεν μπορεί να καλυφθεί με το μισθό του εποχικού πυροσβέστη, όπως αναφέρεται στην παράγραφο 15. Ο μισθός αυτός ανέρχεται σε 725 € - χωρίς τα επιδόματα – και ο εποχικός πυροσβέστης μέχρι τώρα υπηρετούσε στον τόπο της κατοικίας του. Δηλαδή, ενώ γίνονται μόνιμοι, αμείβονται ως συμβασιούχοι και, επιπλέον, έχουν τις μεταθέσεις των μόνιμων. Εάν σ' αυτό υπολογίσουμε και τα οριζόμενα στην παράγραφο 16, δηλαδή, ότι οι πυροσβέστες πενταετούς υποχρέωσης, πέραν των εισφορών στο Ταμείο Κύριας Ασφάλισης, που είναι το Ι.Κ.Α., θα υπάγονται και σε δύο ακόμα ταμεία Πυροσβεστικού Σώματος, αυτά του Επικουρικού και της Πρόνοιας - μια τροποποίηση τελευταία αναφέρεται ότι αυτό μπορεί να γίνεται προαιρετικά και πρέπει να το δούμε - σημαίνουν όλα αυτά «επιπλέον εισφορές τουλάχιστον 115 € και ο καθένας αντιλαμβάνεται ότι είναι αδύνατον ν’ αντεπεξέλθουν οικονομικά.
Τέλος, κύριε Πρόεδρε, και για να μην καταστεί «δώρο άδωρο» η νομοθετική προσέγγιση, που αντιλαμβανόμαστε ότι δεν είναι στις προθέσεις του Υπουργείου, νομίζουμε ότι θα προσπαθήσετε - η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου, εννοώ - να βρείτε πιο ρεαλιστικές λύσεις. Ευχαριστώ.


ΤΕΛΟΣ 1ου ΜΕΡΟΥΣ ΠΡΑΚΤΙΚΩΝ


Έχει επεξεργασθεί από τον/την ikaria στις Πεμ 03 Μαρ 2011, 08:13, 7 φορές συνολικά (Λόγος της επεξεργασίας : Ο "δαίμων του τυπογραφείου" καταβρόχθησε σχεδόν τα μισά πρακτικά!!!)
ikaria
ikaria
Admin
Admin

Αριθμός μηνυμάτων : 2253
Reputation : 104
Ημερομηνία εγγραφής : 10/10/2009
Ηλικία : 62

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Επιστροφή στην κορυφή

- Παρόμοια θέματα

 
Δικαιώματα σας στην κατηγορία αυτή
Δεν μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης