Συμβασιούχος Πυροσβέστης
Θέλετε να αντιδράσετε στο μήνυμα; Φτιάξτε έναν λογαριασμό και συνδεθείτε για να συνεχίσετε.
Μάης 2024
ΔευΤριΤετΠεμΠαρΣαβΚυρ
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  

Ημερολόγιο Ημερολόγιο


ΤΑ ΠΡΑΚΤΙΚΑ ΤΗΣ ΚΑΤ' ΑΡΘΡΟ ΣΥΖΗΤΗΣΗΣ (ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗ 3η - 16/2/2011)

Πήγαινε κάτω

ΤΑ ΠΡΑΚΤΙΚΑ ΤΗΣ ΚΑΤ' ΑΡΘΡΟ ΣΥΖΗΤΗΣΗΣ (ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗ 3η - 16/2/2011) Empty ΤΑ ΠΡΑΚΤΙΚΑ ΤΗΣ ΚΑΤ' ΑΡΘΡΟ ΣΥΖΗΤΗΣΗΣ (ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗ 3η - 16/2/2011)

Δημοσίευση  ikaria Δευ 21 Φεβ 2011, 20:01

Σημείωση
Τα πρακτικά που έχω αναρτήσει είναι μονάχα για το μέρος των τοποθετήσεων που αφορούν το άρθρο 15 (πυροσβέστες 5ετους υποχρέωσης) και όχι ολόκληρες τις τοποθετήσεις των μελών της επιτροπής.
Καλή ανάγνωση!!!

ΕΥΤΥΧΙΟΣ ΔΑΜΙΑΝΑΚΗΣ (Εισηγητής της Πλειοψηφίας):

Πρώτον, θα ήθελα να πω ότι υπάρχει ένα ζήτημα, το οποίο αναφέρεται στην παράγραφο 3, για την πρόσληψη ως πυροσβεστών πενταετούς υποχρέωσης. Νομίζω ότι εκεί μπορούμε, κύριε Υπουργέ, να δούμε το ζήτημα και το ζητώ και από τους συναδέλφους. Σήμερα έχουμε βάλει όριο μέχρι το 49ο έτος της ηλικίας. Όμως, είναι βέβαιο ότι θα υπάρξει μια απόρριψη ενός αρκετού αριθμού λόγω θεμάτων τα οποία δεν μπορείτε να αντιμετωπίσετε, όπως είναι το ποινικό μητρώο, Ι2, Ι3 κ.λπ.. Θα ήθελα να κάνω μία πρόταση και σας παρακαλώ να την καταγράψετε, αν μπορούμε το 49ο να το κάνουμε το 54ο έτος της ηλικίας, γιατί νομίζω ότι θα τακτοποιηθούν κάποια άτομα, τα οποία διαφορετικά θα μείνουν εκτός.
Επίσης, υπάρχει και ένα ζήτημα, κ. Υπουργέ, που είναι μια προσωπική μου άποψη. Πάτε να τακτοποιήσετε, επιτέλους, μια εκκρεμότητα που σύρεται από 1998. Ακόμη και ο εκπρόσωπος της Πυροσβεστικής που ήταν χθες εδώ είπε ότι όλοι αυτοί οι άνθρωποι έχουν αποκτήσει μια μεγάλη τεχνογνωσία πλέον και, πραγματικά, θα μπουν αμέσως στη μάχη της δασοπυρόσβεσης και της πυροπροστασίας. Αν υποτεθεί ότι τα προσόντα και τα μόρια πάνε με προεδρικό διάταγμα, εκτιμώ ότι θα χάσουμε το στόχο, διότι εσείς θέλετε να λύσετε ριζικά αυτό το ζήτημα, που σημαίνει ότι αυτούς τους ανθρώπους τους έχουμε έτοιμους. Όσοι εξ αυτών, βεβαίως, πληρούν τις προϋποθέσεις, θα μπορούν να γίνουν. Νομίζω, λοιπόν, ότι μπορεί, αντί του προβλεπόμενου προεδρικού διατάγματος, να γίνει με μια υπουργική απόφαση η οποία θα συντομεύσει τον χρόνο και θα καλύψετε εφέτος τις ανάγκες αυτών των ανθρώπων. Με τα κριτήρια που θα καθορίσετε με την υπουργική σας απόφαση, θα μπορούν να είναι αμέσως στο Σώμα και να μην υπάρξει καθυστέρηση, η οποία, πραγματικά, μπορεί να αναιρέσει την πολιτική σας βούληση, προκειμένου να τακτοποιηθούν κατά την παρούσα αντιπυρική περίοδο αυτοί οι άνθρωποι.
Όσον αφορά στο θέμα που αφορά τους πίνακες επιτυχόντων που ισχύουν για τρία έτη, θα έλεγα ότι μπορούσε να μπει ότι εξαντλούνται σε τρία έτη. Αυτό το λέω διότι μπορεί να εξαντληθούν οι πίνακες αυτών των ανθρώπων, για τους οποίους γίνεται η ρύθμιση, προκειμένου τελειωτικά να αντιμετωπιστεί το θέμα και έκτοτε ξεχνάμε το θέμα πυροσβέστη υποχρέωσης και πάμε στο θεσμό του εποχικού πυροσβέστη, ο οποίος θα λειτουργεί και θα ισχύει απολύτως και δε θα υπάρξει αντίστοιχο πρόβλημα στο μέλλον.
Επίσης, σχετικά με το θέμα της μεταθετότητας, πρέπει να υπάρχει ένα κριτήριο. Σύμφωνα με τη σχετική διάταξη του νόμου, οι άνθρωποι αυτοί θα πληρώνονται με τις αποδοχές που παίρνουν, δηλαδή ο μισθός τους θα είναι περίπου 720 ευρώ. Αντιλαμβάνεστε ότι, όταν κάποιος πάει από τα Χανιά στη Χίο ή από τη Χίο στα Χανιά, αν έχει και οικογένεια, πιστεύω ότι δε θα υπάρχει αυτή η δυνατότητα. Το θέτω ως παρατήρηση, προκειμένου, κ. Υπουργέ, να σας προβληματίσει αν μπορούμε να το δούμε.
Σε ό,τι αφορά την ασφάλιση τους, στη δεύτερη περίπτωση μπορεί να μπει το θέμα της προαιρετικής τους ασφάλισης. Είναι, λοιπόν, δικό σας θέμα. Επίσης, όσο αφορά τα συνδικαλιστικά θέματα, νομίζω ότι χθες το θέμα αναλύθηκε και δεν νομίζω ότι μπορώ να προσθέσω κάτι άλλο, γιατί είναι σαφές στο άρθρο 16 ότι χορηγείται - και αυτό είναι πάρα πολύ σημαντικό - το μηνιαίο επίδομα των 300 ευρώ σε σχέση με την απόφαση του Υπουργείου, συνέπεια τραυματισμού κατά την εκτέλεση διατεταγμένης υπηρεσίας και ένεκα αυτής κατά την μέρα του αθλήματος. Σήμερα ίσχυε το ποσό των 100 ευρώ, που είναι σημαντική διαφορά στην παρούσα κατάσταση. Επίσης, υπάρχει σημαντική διάταξη κατά προσθήκη της ισχύουσας ρύθμισης, σύμφωνα με την οποία, αν ο τραυματισμός κατά την εκτέλεση της υπηρεσίας απαιτεί μακροχρόνια νοσηλεία. Μπορεί, πλέον, χωρίς περιορισμό χρονικό, να καλύπτει τα έξοδα του ταξιδιού και διαμονής, για όσο χρόνο ο παθών νοσηλεύεται σε νοσηλευτικό ίδρυμα στην ημεδαπή είτε αλλοδαπή.
Όσον αφορά τα κέντρα διασκεδάσεως, είναι μια σημαντική διάταξη και χάρηκα πολύ που όλα τα κόμματα συμφώνησαν ότι θα πρέπει να δίνεται υπό προϋποθέσεις, προκειμένου να αποφύγουμε εστίες που ξέρουμε ότι υπάρχουν για αυτούς τους εργαζόμενους να δουλεύουν με ειδική άδεια που να έχει τα εχέγγυα της Πολιτείας, ότι αυτοί οι άνθρωποι, πραγματικά, πληρούν προϋποθέσεις να λειτουργούν σε αυτά τα καταστήματα υγειονομικού και τεχνικού ενδιαφέροντός. Ευχαριστώ.

ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΝΑΚΟΣ (Εισηγητής της Μειοψηφίας):

Πυροσβέστες πενταετούς υποχρέωσης. Εδώ, υπάρχει ένα θέμα: Αφενός μεν να αποδοθεί δικαιοσύνη σε αυτά τα άτομα, και να μην είναι «όμηροι», διότι είπε ο κ. Όθωνας ότι, εμείς τους είχαμε «ομήρους» αυτούς τους εποχικούς πυροσβέστες, να του θυμίσω, πρώτον, ότι αυτές οι 5000 συμπολίτες μας, που ήταν εποχικοί πυροσβέστες, αυξήθηκε ο χρόνος απασχόλησης από πέντε σε οκτώ μήνες, και η αύξηση αυτή του χρόνου απασχόλησης, τους έδωσε το δικαίωμα να παίρνουν επίδομα ανεργίας, από τον ΟΑΕΔ, για τους υπόλοιπους τέσσερις μήνες.
Να θυμηθώ βέβαια τις δεκάδες χιλιάδες συμβασιούχων της 10ετίας και 15ετίας που το ΠΑΣΟΚ είχε αφήσει στην τύχη τους και εμείς αναγκαστήκαμε με το Προεδρικό Διάταγμα 164/2004 να αποδώσουμε δικαιοσύνη στα πλαίσια της αντοχής της ελληνικής οικονομίας.
Εδώ, λοιπόν, πρέπει να βρεθεί η χρυσή τομή μεταξύ του να μην απαξιωθεί το Πυροσβεστικό Σώμα από φρέσκο αίμα και από την άλλη μεριά να αποδοθεί δικαιοσύνη και να τακτοποιηθούν επιτέλους αυτοί οι εποχικοί πυροσβέστες, οι οποίοι κάνουν πολύ καλή δουλειά. Θα σας πω την προσωπική μου άποψη από τις αλλεπάλληλες πυρκαγιές στο Πήλιο και στα νησιά των Βορείων Σποράδων, βλέποντάς τους με τι αυτοθυσία δουλεύουν.
Θα κάνω μια παραίνεση προς τον Υπουργό ότι θα πρέπει να ρυθμιστούν και θέματα των εθελοντικών οργανώσεων που υπάρχουν και των εθελοντών εν γένει, που με αυτοθυσία και χωρίς κανένα αντάλλαγμα διέσωσαν περιοχές κατά τη διάρκεια των πυρκαγιών.
Εδώ, λοιπόν, πρέπει να βρεθεί μεταξύ αυτών η χρυσή τομή. Βρίσκεται η χρυσή τομή με το παρόν σχέδιο νόμου;
Πρώτον, δεν προσδιορίζεται χρονικά πότε θα τελειώσει αυτή η ιστορία. Ξέρουμε ότι υπάρχουν 5000 εποχικοί πυροσβέστες. Θα αρχίσει άμεσα η πρόσληψη; Πόσοι θα είναι από την Α΄ Κατηγορία και πόσοι από την Β΄ Κατηγορία; Πόσοι θα είναι καινούργιοι, δηλαδή, μέχρι 29 ετών και πόσοι θα είναι από την Β΄ Κατηγορία; Διότι εάν είναι λίγοι από την Β΄ Κατηγορία και ισχύσει για 3ετία, είναι προφανές ότι κάποιοι από αυτούς δεν θα απορροφηθούν ποτέ.
Το δεύτερο θέμα που μπαίνει είναι ότι η πρόσληψη γίνεται εκτός διαδικασιών ΑΣΕΠ. Από τη στιγμή που νόμος προβλέπει την έκδοση Προεδρικού Διατάγματος που θα θέτει κριτήρια, εκτός εάν δεν θέτει κριτήρια και εκεί είναι η δεύτερη σκέψη και μόρια, γιατί να μην διεκπεραιωθεί ο διαγωνισμός μέσω της διαδικασίας ΑΣΕΠ, που παρέχει τα εχέγγυα της αντικειμενικής αξιολόγησης και κατάρτισης του πίνακα των υποψηφίων; Αντίθετα, κάθε άλλη διαδικασία που παρακάμπτει τον ΑΣΕΠ δεν μπορεί να μας βρει σύμφωνους, τη στιγμή που προβλέπεται από το νόμο έκδοση Προεδρικού Διατάγματος.
Ο κ. Όθωνας χθες δεν θέλησε να μας δώσει διευκρινίσεις, προφανώς για να βγάζει σήμερα άσσους από το μανίκι του ή δεν ξέρω για τι άλλο. Θέλω μια διευκρίνιση. Πόσο είναι το εργατοτεχνικό προσωπικό της παρ. 3γ του άρθρου 15 που είναι από την Δασική Υπηρεσία.;
Δηλαδή, κάποιος που έχει υπηρετήσει για ένα χρόνο στη Δασική Υπηρεσία με τις διατάξεις του ν. 2538/97 με το άρθρο 30 παρ. 20, έχει το δικαίωμα να υποβάλει τα χαρτιά του στη Β’ προνομιακή Κατηγορία;

ΕΜΜΑΝΟΥΗΛ ΟΘΩΝΑΣ (Υφυπουργός Προστασίας του Πολίτη):

Θέλω να κάνω μια διευκρίνιση γιατί δεν ετέθη τέτοιο θέμα. Όντως υπάρχει ένα θέμα διατύπωσης. Η πρόθεση της ρύθμισης είναι ότι εμπίπτουν στην κατηγορία εκείνων που μπορεί να είναι υποψήφιοι, όσοι δούλευαν στα Δασαρχεία πριν το 1998 και συνέχισαν για κάποιο διάστημα. Υπάρχει παράληψη στο σημείο αυτό.

ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΝΑΚΟΣ (Εισηγητής της Μειοψηφίας):

Διότι έτσι όπως είναι διατυπωμένο, εάν εγώ ας πούμε δούλευα ένα μήνα στα Δασαρχεία, θα μπορούσα να μπω στην Κατηγορία αυτή. Χαίρομαι, λοιπόν, για τη διευκρίνιση που μου κάνατε.
Έχουμε συμφωνήσει όλοι ότι έχει αρχίσει μια κολοκυθιά του τύπου 47 και 3 μας κάνει 50 και 49 και 3 μας κάνει 52. Δώστε μια λύση, γιατί ελάχιστα είναι τα άτομα αυτά, που περιλαμβάνονται στη διάρκεια των 3 ετών.
Επίσης, μπαίνει ένα θέμα ιατρικών εξετάσεων που δεν διευκρινίζεται και καλό είναι να διευκρινιστεί και αυτό. Οι υπηρετούντες να περνάνε τις ίδιες ιατρικές εξετάσεις με τους εποχικούς υπαλλήλους. Λέτε ότι κατά την υποβολή απαλλάσσονται από τα αθλήματα, τα ψυχοτεχνικά κ.λπ. αλλά κατά την ανανέωση ή κατά την ετήσια κρίση τι γίνεται; Φέρνω σαν παράδειγμα, ότι εάν εμένα μου λείπει ένα δαχτυλάκι, μπορεί να κοπώ στις ιατρικές εξετάσεις; Δεν ξέρω εάν είναι αληθές, αλλά σε κάθε περίπτωση διευκρινίστε το για να ησυχάσει όλος αυτός ο κόσμος.
Καλό είναι η σύσταση των θέσεων να γίνει με συγκεκριμένη πρόβλεψη οργανικών θέσεων και κανονισμό μεταθέσεων.

ΑΝΤΩΝΗΣ ΣΚΥΛΛΑΚΟΣ (Ειδικός Αγορητής του Κ.Κ.Ε.):

Στο άρθρο 14 για την ταυτότητα των πυροσβεστών. Κύριε Υπουργέ, θα έχει αξία να δοθεί μια ταυτότητα εάν έχουν τα πλεονεκτήματα που έχουν οι μόνιμοι. Ποια είναι αυτά; Έχουν δωρεάν μετακίνηση στα μέσα μεταφοράς. Γιατί δεν τα έχουν και αυτοί οι 5ετούς γιατί έχουν χαμηλότερο μισθό; Δώστε τους την κάρτα και το δικαίωμα ατέλειας όπως έχουν και οι μόνιμοι. Γιατί άνθρωποι των 725 ευρώ να μην έχουν αυτό το δικαίωμα;
Έρχομαι στο πυροσβεστικό. Οι βασικές παρατηρήσεις είναι πως το πυροσβεστικό δεν θα έπρεπε να εντάσσεται στα σώματα ασφαλείας. Δεν είναι σώμα ασφάλειας, δεν είναι όπως η αστυνομία.
Υπάρχουν τεράστια κενά στους μόνιμους δασοπυροσβέστες τα οποία καλύπτονταν τα τελευταία χρόνια από την δραστηριότητα των εποχικών που πήγαν από τους 5 μήνες στους 8 κλπ.
Εμείς έχουμε δύο θέσεις. Η μια θέση μας είναι ότι πρέπει όλοι, οι 5.387 να προσληφθούν και να αποκτήσουν τα δικαιώματα που έχουν οι μόνιμοι υπάλληλοι του δημοσίου. Αυτό είναι το δίκαιο για εργαζόμενους και όχι η περικοπή πεντακοσίων από εδώ ή τρακοσίων από εκεί και να ρωτούμε τους συνδικαλιστές εάν θα είναι δυόμιση χιλιάδες ή τρεισήμισι χιλιάδες αυτοί που θα προσληφθούν και τους άλλους τους πετάμε έξω.
Η δεύτερη θέση μας είναι ότι η συνεχής ροή εποχικών οι οποίοι θα γίνονται 5ετούς υπηρεσιακής υποχρέωσης χωρίς να προσλαμβάνονται θα καλύπτουν τις ανάγκες και θα εμποδίζει αυτό την πρόσληψη μονίμων στα επόμενα χρόνια. Έτσι θα γεμίσει η υπηρεσία με εποχικούς οι οποίοι θα μετατρέπονται σε 5ετούς υποχρέωσης και βεβαίως θα έχει οικονομικό όφελος διότι θα πληρώνονται με 725 ευρώ και όχι με τον μισθό των μονίμων υπαλλήλων. Θα είναι επίσης το ίδιο ασφαλισμένοι στο ΙΚΑ. Δεν εξασφαλίζεται ο χρόνος πρόσληψης τους. Πότε θα προσληφθούν. Πιθανώς να προσληφθούν σε ένα ή δύο μήνες, εδώ υπάρχει αοριστία.
Όταν τελειώσει ο πίνακας τι θα γίνει μετά από τρία χρόνια εφόσον προσελήφθησαν μόνο πεντακόσιοι άνθρωποι; Ξανά από την αρχή διαγωνισμός; Πόσοι είναι αυτοί; Υπάρχουν άλλα νομοσχέδια προσφάτως τα οποία ανέφεραν συγκεκριμένες οργανικές θέσεις. Γιατί δεν μας λέτε; Τόσες θέσεις. Γιατί αυτό πρέπει να είναι μόνον στο ΠΔ. Γιατί να μην γνωρίζει η Βουλή; Για να μην υπάρχουν διαμαρτυρίες από αυτούς που κόβονται;
Τέλος δεν εξασφαλίζεται η εργασία τους στο μέλλον. Γιατί; Διότι στο άρθρο 1 γίνεται λόγος ότι μετά από πρόταση του Υπουργού Προστασίας του Πολίτη συνιστώνται, αυξάνονται ή μειώνονται οι θέσεις των πυροσβεστών 5ετούς υποχρέωσης. Μόλις τελειώσει η πενταετία ο Υπουργός μπορεί να πει δεν θέλω τρεις χιλιάδες εργαζόμενους θέλω μόνον του χίλιους.
Το ίδιο είναι και το παρακάτω. Στο άρθρο 2 πυροσβέστες 5ετούς υποχρέωσης με σχέση δημοσίου δικαίου για 5ετή θητεία μπορούν να ανανεώνονται μπορούν και όχι. Άρα λοιπόν για ποια μονιμότητα, έστω και με τη μορφή των συνεχόμενων πενταετιών για να φτάσουν στη σύνταξη.
Αυτά είναι τα βασικά ζητήματα στο άρθρο 15. Έρχομαι τώρα και σε επιμέρους ζητήματα. Στο άρθρο 3. Ζητούν και έχουν δίκιο οι εργαζόμενοι στον χώρο ότι για την διαπίστευση της σωματικής ικανότητας και υγείας να εφαρμόζονται οι διατάξεις εκείνες οι οποίες ισχύουν για τους εν ενεργεία πυροσβέστες. Είναι ο πίνακας 2 που αφορά το μόνιμο προσωπικό με άλλου είδους εξετάσεις για ανθρώπους που έχουν κάποια ηλικία σε σχέση με νεότερους οι οποίοι προσλαμβάνονται για πρώτη φορά. Έχουν απολύτως δίκιο.
Δεν συμφωνούμε με όρια ηλικίας. Δεν είναι ζήτημα να παζαρέψουμε από το 49 να βάλουμε το 53 να βάλουμε το 54, αυτός που είναι 55 θα κοπεί; Δεν συμφωνούμε με αυτή την άποψη. Εμείς θέλουμε να μην υπάρχει όριο ηλικίας στο συγκεκριμένο άρθρο.
Έρχομαι στο άρθρο 5 το οποίο σχολίασαν και άλλοι συνάδελφοι. Ο Αρχηγός σας μπορεί να πει πως σύμφωνα με τις ανάγκες «σε στέλνω εκεί». Με τον μισθό που έχουν πέραν από το ότι δεν μπορεί να είναι αυθαίρετο το δικαίωμα του κάθε Υπουργού για μετάθεση, πρέπει να υπάρχουν κανόνες και μόρια. Υπάρχουν κάποια στα σώματα ασφαλείας έτσι ώστε ότι ισχύει για τους μονίμους να ισχύει και για αυτούς. Τελικώς αυτοί γνωρίζουν τον χώρο και τα δάση στην περιοχή που εργάστηκαν όλα αυτά τα χρόνια. Δεν μπορούν να ζήσουν με 600 ή 725 ευρώ εκτός του τόπου στον οποίο υπηρετούσαν μέχρι σήμερα.
Προτείνουν οι ίδιοι την έκδοση του ΠΔ εντός μηνός και να έχουν αυξημένα μόρια για την εμπειρία ώστε να εξασφαλιστούν. Έχουν απολύτως δίκιο διότι τα αυξημένα μόρια θα αυξήσουν και τον αριθμό αυτών που σήμερα υπηρετούν ως εποχικοί για να προσληφθούν σε σύγκριση με αυτούς οι οποίοι έκαναν για πρώτη φορά αίτηση.
Στο άρθρο 8 για τους απόφοιτους λυκείου, εντάσσονται στο μόνιμο προσωπικό χωρίς την προϋπόθεση των 35 χρόνων. Αυτή είναι η δική μας άποψη την ίδια άκουσα από τους συνδικαλιστές χθες. Διευκρινίζω ότι το άρθρο 10 το είπα ταυτόχρονα με την παράγραφο 5.
Στην παράγραφο 11 του άρθρου 8, υπάρχει ένα ζήτημα. Δεν προάγονται βαθμολογικά. Τι θα γίνει; Έτσι θα παραμένουν στάσιμοι; Όπως προσλήφθηκαν; Δεν συμφωνούμε.
Στην παράγραφο 15, δεν συμφωνούμε με το μισθολόγιο των 725 ευρώ, πολύ περισσότερο που θα τους γίνονται κρατήσεις 115 ευρώ, για τα δύο ασφαλιστικά επικουρικά ταμεία και για τα οποία δεν θα έχουν τις ίδιες προϋποθέσεις και δεν θα μπαίνουν με τους ίδιους όρους όπως οι μόνιμοι. Πρέπει και να αυξηθεί, λοιπόν, το εισόδημά τους, αν θέλουμε να μπορούν να δίνουν τα 115 ευρώ και να είναι με τους ίδιους όρους και τις προϋποθέσεις των μονίμων σ’ αυτά τα δύο τα ασφαλιστικά επικουρικά ταμεία.

ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΠΛΕΥΡΗΣ (Ειδικός Αγορητής του ΛΑ.Ο.Σ.):

Τώρα, όσον αφορά στο άρθρο 15, έχει αναπτυχθεί μια μεγάλη κουβέντα. Με προσοχή άκουσα τις παρατηρήσεις και των μόνιμων πυροσβεστών και των πυροσβεστών που θα γίνουν τώρα πενταετούς υποχρέωσης. Οπωσδήποτε αντιλαμβάνομαι σ' ένα σημείο το ότι οι μόνιμοι αισθάνονται ότι μπορεί να τους θίγονται κάποια από τα κεκτημένα και από τα δικαιώματα, από την άλλη πλευρά, έπρεπε να υπάρξει μια ρύθμιση. Ίσως αυτό το οποίο κάνετε δεν είναι αρκετό και επισημάνθηκε, αλλά οπωσδήποτε, είναι έστω μια αρχική ρύθμιση να γίνει.
Κατά την άποψή μας, στις παρατηρήσεις που ακούσαμε, παρόλο που ειπώθηκε ότι γίνονται εξετάσεις, καλό είναι που διατηρείται το ψυχοτεχνικές τουλάχιστον. Εγώ πιστεύω ότι πρέπει να διατηρηθεί.
Θα μπορούσε το όριο να ανέβει, το 49ο. Δεν ξέρω ποιο είναι το κατάλληλο, αλλά, τουλάχιστον, από τις συζητήσεις που έγιναν, βλέπω ότι σε μεγάλο βαθμό καλύπτονται, εάν δοθούν τρία – τέσσερα χρόνια, όπως είπε ο Εισηγητής της Πλειοψηφίας. Θα μπορούσαμε επίσης, να δούμε με λίγη προσοχή και το θέμα της υπουργικής απόφασης, του προεδρικού διατάγματος για το πώς θα τοποθετούνται. Όταν κάποιος θέλει να παίρνει 700 € και τοποθετείται μόνο με την απόφαση του αρχηγού, μπορεί να τοποθετηθεί κάπου, που να μην έχει λόγο να συνεχίσει. Για πρακτικούς λόγους, γνωρίζουν καλά τα θέματα, τα οποία έχουν δουλέψει.

ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΔΡΙΤΣΑΣ (Ειδικός Αγορητής του ΣΥ.ΡΙΖ.Α.):

Για το άρθρο 12 δεν έχω κάποιο σχόλιο και όσον αφορά το άρθρο 15 για τους συμβασιούχους πυροσβέστες είναι πράγματι μια κίνηση δικαίωσης -με έναν λειψό τρόπο- μιας περιπέτειας. Πρέπει να γίνουν δεκτά, αν όχι όλα, τα περισσότερα από τα αιτήματα που κατέθεσε η πανελλήνια ομοσπονδία συμβασιούχων πυροσβεστών εχθές. Κυρίως όμως πρέπει να βρούμε ένα σύγχρονο οργανισμό του πυροσβεστικού σώματος. Οι πυροσβέστες πενταετούς υποχρέωσης που θεσμοθετούνται εδώ και ορθά ενσωματώνουν και τους ανθρώπους και την τεχνογνωσία τους, την εμπειρία τους, την προσφορά τους όλα αυτά τα χρόνια -12 περίπου και παραπάνω- δεν φαίνεται με σιγουριά ότι τελειώνει εδώ. Είναι σαν να είναι αυτή η ρύθμιση μια ρύθμιση που τον θεσμό του πυροσβέστη πενταετούς υποχρέωσης σκοπεύει να τον ανανεώνει κάθε τόσο με νέα στελέχωση και να μη τον σταματά στην ενσωμάτωση αυτών των ανθρώπων πού ήταν όλα αυτά τα χρόνια συμβασιούχοι πυροσβέστες.
Αν κάνω λάθος, θέλω σαφείς διευκρινίσεις από τον κύριο Υπουργό και σαφέστερες διατυπώσεις στο άρθρο και ειδικά στην παράγραφο 1. Διότι, από εκεί δεν προκύπτει με σαφήνεια ότι τελειώνουμε με τους συμβασιούχους. Εάν τελειώνουμε, που πρέπει να τελειώνουμε, έχουμε τη δυνατότητα να οργανώσουμε το μόνιμο προσωπικό του Πυροσβεστικού Σώματος, τις ανάγκες του, με ποιά προσόντα, με ποιες διαδικασίες, πως και σε ποια κατεύθυνση και να δούμε ενδεχομένως τι σημαίνει εθελοντής πυροσβέστης επαρχιακού χαρακτήρα. Γιατί κατά τα άλλα, δεν υπάρχει εποχιακή πυρόσβεση.
Η πρόληψη, όπως γνωρίζουμε είναι για όλο τον χρόνο. Η πρόληψη είναι βασική παράμετρος της πυρόσβεσης και εκεί να μην γεννιόμαστε. Αυτούς τους ανθρώπους τους χρειάζεται η Πυροσβεστική Υπηρεσία όλο το χρόνο, γιατί έτσι δεν θα έχουμε καταστροφές από πυρκαγιές. Ενώ πενταπλάσιο ή δεκαπλάσιο προσωπικό να προσλαμβάνουμε εποχιακό ως κατασταλτική δύναμη, τα αποτελέσματα δεν θα είναι τόσο σημαντικά. Προς αυτή την κατεύθυνση η σταθερή εργασία των συμβασιούχων αυτών που θα εισέλθουν στο σώμα με τον νέο αυτό θεσμό της πενταετούς υποχρέωσης, είναι επίσης ένα αίτημα. Τι γίνεται μετά την πενταετία; Δε μπορούμε να τους πετάξουμε μετά.
Τα όρια ηλικίας θα πρέπει να επανεξεταστούν, ασυζητητί και να μην διαμορφώσουμε, δηλαδή ένα νέο καθεστώς, ενός φθηνού εργατοτεχνικού προσωπικού, που ούτε τις ανάγκες θα καλύπτει της υπηρεσίας και της σπουδαίας αποστολής που έχει η Πυροσβεστική Υπηρεσία.
Τέλος για τις μεταθέσεις, πράγματι πρέπει και αυτό να αποσαφηνιστεί. Δεν γίνεται άνθρωποι που έχουν την εντοπιότητα, που συνδέουν όλη αυτή την ιστορική τους διαδρομή των 12 ετών - αν θέλετε με την εντοπιότητα και με τη γνώση και τα λοιπά - μετά από τρία χρόνια και μόνον με την κρίση του Αρχηγού να μετατίθενται ενώ παίρνουν 725 €. Αυτό δεν χωράει, δεν λειτουργεί, είναι δώρο άδωρο και δεν είναι και προς το συμφέρον της υπηρεσίας. Δηλαδή, άλλο η ευελιξία της δυνατότητας ενός σχεδιασμού μεταθέσεων κ.λπ. και άλλο όλο αυτό, που ρυθμίζεται εδώ.

ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΠΟΥΤΣΗΣ (Υπουργός Προστασίας του Πολίτη):

Θέλω να σταθώ στα άρθρα για τα οποία έγινε και η περισσότερη συζήτηση και τοποθετήσεις των συναδέλφων. Αναφέρομαι, πρώτα απ' όλα, στους πυροσβέστες πενταετούς υποχρέωσης. Για πολλά χρόνια απασχολούμαστε εποχικά, η Βουλή των Ελλήνων και όλα τα πολιτικά κόμματα, με τους εποχικούς πυροσβέστες. Κάθε φορά, όταν έρχεται η εποχή, όλοι ασχολούμαστε με τους εποχικούς πυροσβέστες, οι οποίοι είναι ένα έμπειρο και ικανό προσωπικό, που, μόλις τελείωνε για η αντιπυρική περίοδος, τους στέλναμε στο Ταμείο Ανεργίας, για να είμαστε πάλι εμείς έτοιμοι, στα γραφεία μας ο καθένας, τα κόμματα με ανοιχτές τις πόρτες τους, όταν θα ξαναφτάσουμε στην ίδια περίοδο, να τους ξαναϋποδεχτούμε, για να βοηθήσουμε, να μιλήσουμε, να αξιολογήσουμε και να προτείνουμε. Αυτό πρέπει να τελειώνει. Το προσωπικό αυτό τώρα θα απασχολείται κατά τη διάρκεια όλου του έτους, κάτι το οποίο, φυσικά, εξυπηρετεί και τις ανάγκες του δημόσιου συμφέροντος, αλλά σημαίνει ένα οριστικό τέλος στην ανασφάλεια ετών. Πιστεύω, λοιπόν, ότι αυτό είναι απολύτως κατανοητό.
Πιστεύω, επίσης, ότι μπορούμε, με ανοιχτό πνεύμα, να δούμε τις προτάσεις οι οποίες κατατέθηκαν απ' όλα τα κόμματα, όσο αφορά το όριο ηλικίας. Η πρόταση, δηλαδή, την οποία άκουσα από πολλούς συναδέλφους, από το 49ο έτος να το πάμε στο 54ο, είναι μια πρόταση την οποία αξιολογούμε, την εκτιμούμε, αναγνωρίζουμε την αναγκαιότητα της και έχω την αίσθηση ότι, με τη συμφωνία του κ. Όθωνα, θα την υιοθετήσουμε κατά τη διάρκεια της δεύτερης ανάγνωσης.
Αναφέρθηκε από τον κ. Σκυλάκκο ότι το Κ.Κ.Ε. επιθυμεί να γίνουν όλοι οι συμβασιούχοι μόνιμοι δημόσιοι υπάλληλοι. Είναι προφανές ότι, σε αυτή τη δύσκολη για τη χώρα οικονομική συγκυρία, η Κυβέρνηση καταβάλλει κάθε δυνατή προσπάθεια για τη λύση σήμερα, με αυτό το νομοσχέδιο, του εργασιακού των εποχικών πυροσβεστών. Από την άποψη αυτή, θα ήθελα μια πιο σαφή θέση επί του συγκεκριμένου άρθρου. Ας μην ξεχνάμε, επίσης, ότι η αναλογία, πλέον, για τις προσλήψεις στο Δημόσιο είναι 1 προς 5 αποχωρούντες. Επιπλέον, επειδή και άλλοι συνάδελφοι το ανέφεραν, η ανανέωση της θητείας των πυροσβεστών πενταετούς υποχρέωσης θα γίνεται μέχρι τη συμπλήρωση του απαιτούμενου για τη συνταξιοδότησή τους χρόνου.
Αυτήν τη στιγμή, υπάρχουν 4.159 κενές οργανικές θέσεις το Πυροσβεστικό Σώμα. Αυτά τα κενά, προφανώς, δημιουργούν προβλήματα στις ανάγκες του. Ανέφεραν ορισμένοι συνάδελφοι ότι προσπαθούμε να περάσουμε από το «παράθυρο» και να προσλάβουμε ανθρώπους. Νομίζω ότι αδικεί πλήρως το εγχείρημα, ένα εγχείρημα που είμαι απόλυτα βέβαιος ότι όλες οι πολιτικές δυνάμεις θα ήθελαν να το προχωρήσουν και να το υλοποιήσουν.
Μένω στο θέμα του ΑΣΕΠ. Θέλω να τονίσω, ότι ο τρόπος πρόσληψης που επελέγη, οφείλεται σε πολύ συγκεκριμένες ιδιαιτερότητες που παρουσιάζει η περίπτωση των υπηρετούντων στο Πυροσβεστικό Σώμα. Καταρχάς, λόγω του γεγονότος ότι πρόκειται για ένστολο σώμα, θα έπρεπε η περίπτωσή τους να μην περιλαμβάνεται οργανικά στο πολιτικό προσωπικό του Υπουργείου Προστασίας, όπως συμβαίνει σήμερα. Αυτή η αναντιστοιχία που υπάρχει, ανάμεσα στη φύση των καθηκόντων των πυροσβεστών, και στο νομικό τους καθεστώς που διέπει την εργασία τους, έχει οδηγήσει σε ερμηνευτικά προβλήματα, για το κατά πόσον πρέπει ή όχι, να εξαιρούνται πυροσβέστες από τη διαδικασία πρόσληψης μέσω του ΑΣΕΠ. Εδώ, η απάντηση είναι σαφής, και προκύπτει από την συστηματική ερμηνεία της νομοθεσίας.
Αδιαμφισβήτητα, το ένστολο προσωπικό της Πυροσβεστικής, πρέπει να εξαιρείται από την πρόσληψη μέσω ΑΣΕΠ, καθώς προσιδιάζει η νομική του φύση, σε στρατιωτικό σώμα. Αυτό το επιχείρημα, ενισχύεται και από το γεγονός ότι έχει ήδη αναγνωριστεί, έμμεσα, η ιδιαιτερότητα της νομικής φύσεως, καθώς όλες οι προσλήψεις των Μονίμων Αξιωματικών, των Υπαξιωματικών, των Μάχιμων Πυροσβεστών, των πλοηγών του Πυροσβεστικού Σώματος, γίνεται με διαγωνισμό που προκηρύσσει και ενεργεί η πυροσβεστική, και όχι το ΑΣΕΠ. Το ίδιο ισχύει και για τους Δόκιμους Πυροσβέστες. Επομένως, είναι αυταπόδεικτο ότι οι πυροσβέστες πρέπει να αντιμετωπίζονται από τον νόμο, ως μη πολιτικό προσωπικό. Υπενθυμίζω εδώ, ότι ο νόμος Πεπονή, ο πρώτος νόμος περί ΑΣΕΠ , «σιωπά» για το θέμα της πυροσβεστικής, όπως και ο τελευταίος νόμος περί ΑΣΕΠ. Ο οποίος, όσον αφορά στα Σώματα Ασφαλείας αποτελεί αντιγραφή του νόμου Πεπονή. Από το 1994 λοιπόν, μέχρι σήμερα, όσες προσλήψεις έχουν γίνει στη Πυροσβεστική, έχουν γίνει με εσωτερικούς διαγωνισμούς, εξαιρουμένων μόνον όσων εισάγονται με πανελλήνιες, στις αντίστοιχες σχολές.Αυτό σημαίνει, ότι κατά τεκμήριο, οι προσλήψεις που δεν ήταν αντίθετες στο νόμο του 1994, δεν είναι, ούτε και στο σημερινό.
Επιπλέον, θέλω να θυμίσω, ότι κατά την επεξεργασία αυτού του νομοσχεδίου, δεν έγινε καμία παρατήρηση, ούτε στο δημόσιο διάλογο, ούτε από κανέναν, για την αντισυνταγματικότητα της παραγράφου 6 του άρθρου 15. Απλώς, επισημάνθηκε ως πραγματικό γεγονός, που είναι πραγματικό γεγονός, η θέσπιση απόκλισης από τον ν. 3812/2009. Αυτή την απόκλιση, η Βουλή έχει κάθε δικαίωμα να την θεσπίσει, από τη στιγμή που ένας νέος νόμος μπορεί να τροποποιήσει ένα παλαιότερο. Δεν ερχόμαστε εδώ λοιπόν, με προεδρικό διάταγμα να τροποποιήσουμε κάτι, θέτουμε ενώπιον της Βουλής αυτή τη δυνατότητα, και σύμφωνα με τις τοποθετήσεις, που ήδη έκαναν οι συνάδελφοί εισηγητές από όλα τα κόμματα, νομίζω ότι μπορούμε να κινηθούμε σε αυτή την κατεύθυνση, νομίζω ότι μπορούμε να το αποδεχθούμε. Ανέφερα, όμως αυτά, γιατί άκουσα ορισμένους να αρχίζουν να εμφανίζουν διάφορα θέματα αντισυνταγματικότητας, και επειδή καλό είναι να προβλέπουμε και της περαιτέρω συζητήσεις, και να διαμορφώνουμε και τα πρακτικά της Βουλής, ούτως ώστε να αποτελούν κριτήριο και σαφή επεξήγηση, όσον αφορά τις προθέσεις του νομοθέτη, γι' αυτό και επέμενα περισσότερο εδώ.
Επιπλέον, έχουμε και μια αναγκαιότητα. Η ανάγκη είναι ότι πρέπει να κινηθούμε πολύ γρήγορα. Γιατί σε λίγους μήνες ξεκινά η αντιπυρική περίοδος, και είναι απολύτως κατεπείγον, να μην στερηθεί το Πυροσβεστικό Σώμα των υπηρεσιών των 4000, περίπου, πυροσβεστών, που θα ενταχθούν με το παρόν νομοσχέδιο στο πυροσβεστικό δυναμικό. Το δημόσιο συμφέρον εδώ, είναι προφανές ότι επιτάσσει ταχείες διαδικασίες πρόσληψης, καθώς είναι επιβεβλημένη η έγκαιρη λήψη κάθε αναγκαίου μέτρου από την Πολιτεία, για την προστασία της ζωής των πολιτών, της ιδιωτικής και δημόσιας περιουσίας, που μπορεί να κινδυνεύσει.

ΑΓΓΕΛΟΣ ΜΑΝΩΛΑΚΗΣ (ΠΑ.ΣΟ.Κ):

Το τρίτο θέμα, που θα ήθελα να θίξω, είναι ότι επιτέλους οι εποχικοί πυροσβέστες τακτοποιούνται, όπως είχε δεσμευτεί και ο Πρωθυπουργός μας όταν ήταν αρχηγός της Αντιπολίτευσης και όλοι μας. Αλλά να υπενθυμίσω ότι η πυροσβεστική, όπως και η αστυνομία, δεν έγινε για τους πυροσβέστες. Έγινε για να προστατεύει τους πολίτες, την περιουσία κ.λπ. Γι’ αυτό έχει σημασία ότι τακτοποιούνται, τη στιγμή μάλιστα που η πυροσβεστική υπηρεσία έχει περίπου τέσσερις χιλιάδες κενά. Με αυτό το νομοσχέδιο βλέπουμε τη συντριπτική πλειοψηφία των εποχικών πυροσβεστών, που γίνονται τώρα πενταετούς υποχρέωσης, να τακτοποιείται και να αξιοποιείται και τους χειμερινούς μήνες.

ΜΑΡΙΑ ΣΚΡΑΦΝΑΚΗ (ΠΑ.ΣΟ.Κ):

Επίσης το άρθρο 15 που λύνουμε το πρόβλημα με τον εποχιακό πυροσβέστη πιστεύω με τον θεσμό πυροσβεστών 5ετούς υποχρέωσης οι εποχιακοί πυροσβέστες προσέφεραν πάρα πολλά, ουσιαστικά την πυρόσβεση την έκαναν αυτοί.
Άρα σιγά-σιγά αυτούς τους ανθρώπους επειδή διαθέτουν και την εμπειρία να τους προσλάβουμε και σωστά γίνεται το θέμα εδώ. Όμως, θα μπορούσαμε και πιστεύω κύριε Υπουργέ, ότι θα το λύσετε, να αυξήσετε τα όρια ηλικίας και επίσης οι υπόλοιποι άνω των 55-δεν είναι πάρα πολλοί, είναι ήδη κοντά στη συνταξιοδότηση-σε πρώτη φάση πρέπει να ισχύσει το ΠΔ που ήδη υπάρχει για μια διετία και να τους δοθεί μετά η δυνατότητα να είναι εποχιακό προσωπικό για 5,6 μήνες τον χρόνο μέχρι να συνταξιοδοτηθούν.
Επίσης πιστεύω ότι θα πρέπει να πάρουν αυξημένη μοριοδότηση για να μπορέσουν να καλυφθούν. Στο άρθρο 15 παράγραφος 5 πρέπει να έχουν αυξημένη μοριοδότηση στην προϋπηρεσία των εποχιακών.
Συμφωνώ με το άρθρο 6 όμως νομίζω ότι στο άρθρο 15 παράγραφος 7 εδώ που λέτε «…η ανανέωση της θητείας των πυροσβεστών 5ετούς υποχρέωσης θα κρίνεται από το πρωτοβάθμιο συμβούλιο πυροσβεστών. Κατά την αξιολόγηση θα λαμβάνονται υπόψη η βαθμολογία της εργατικότητας και της υπηρεσιακής απόδοσης, της πειθαρχικότητας και της υγείας των υποψηφίων…» εκεί πιστεύω ότι αυτό θα πρέπει να ξεκαθαριστεί περισσότερο ώστε να είναι αντικειμενικότερο. Ποιος θα δώσει αυτά τα κριτήρια; Δεν θα πρέπει να υπάρχουν αναλυτικότερες βαθμολογίες;
Ένας υπάλληλος που σήμερα είναι εποχιακός, θα είναι 5ετούς υποχρέωσης, για να ανανεωθεί η θητεία του από ποιόν θα εξαρτάται; Ποιος θα κρίνει την εργατικότητα του; Τα κριτήρια πρέπει να είναι πιο αντικειμενικά.
Στο άρθρο 15 παράγραφος 8 αναφέρεστε σε πυροσβέστες 5ετούς υποχρέωσης, αποφοίτους λυκείου «…οι οποίοι κατά το χρόνο πρόσληψης τους δεν είχαν υπερβεί το 35 έτος της ηλικίας τους…» νομίζω ότι εκεί θα πρέπει να προστεθεί «…κατά το χρόνο κατάρτισης του πίνακα…». Ο πίνακας μπορεί σήμερα να καταρτιστεί και να τους προσλάβουμε σε βάθος χρόνου. Να δώσουμε και σε αυτούς τη δυνατότητα ανανέωσης της θητείας τους ή να προσληφθούν, να ενταχθούν στο μόνιμο πυροσβεστικό προσωπικό. Νομίζω ότι αυτό πρέπει να το δείτε.
Επειδή κατατάσσονται στο Β΄ κλιμάκιο, τα χρήματα που παίρνουν είναι λίγα, είναι 736 ευρώ για κάποιον που δεν έχει οικογένεια, καλό θα είναι να υπάρχει εντοπιότητα. Ο κάτοικος του Ηρακλείου καλό θα είναι να μείνει στο Ηράκλειο όχι να πάει στη Ρόδο όπου θα έχει να αντιμετωπίσει πρόβλημα το ενοίκιο του κλπ. Τα χρήματα είναι πολύ λίγα και δεν θα πρέπει να μας διαφεύγει ότι πράγματι το έργο που παρέχουν είναι έργο κανονικού πυροσβέστη.
Για τον λόγο αυτό η ρύθμιση είναι σωστή με αυτές τις παρατηρήσεις που σας ανέφερα, ακούσαμε και τους εκπροσώπους τους χθες, βλέπω ότι υπάρχει η διάθεση από το Υπουργείο τους να λυθεί το πρόβλημα όσο το δυνατόν καλύτερα.

ΑΓΓΕΛΟΣ ΚΟΛΟΚΟΤΡΩΝΗΣ (ΛΑ.Ο.Σ):

Θα ήθελα να αναφερθώ στους εποχικούς πυροσβέστες, τώρα, κ. Πρόεδρε. Μετά από 12 χρόνια απαραδέκτου καθεστώτος ομηρίας, έρχεται το σχέδιο νόμου να δώσει λύσεις στο καθεστώς που διέπει τους εποχικούς πυροσβέστες. Υπάρχουν ορισμένες ασάφειες και σημεία που πρέπει να διευκρινιστούν, ώστε να δοθεί μία δίκαιη λύση για τους περίπου 3.500 εποχικούς. Να προσλαμβάνονται οι πενταετούς υποχρέωσης, βάσει των πινάκων κατατάξεως των εν ενεργεία πυροσβεστών και όχι των νεοπροσλαμβανομένων, διότι από το 2003 μέχρι σήμερα, οι εποχικοί, όπως κάθε χρόνο γνωρίζετε, περνούν από ιατρικές εξετάσεις, ώστε να διαπιστωθεί η κατάσταση της υγείας τους. Θα πρέπει, επίσης, να αναγράφεται ο αριθμός των οργανικών θέσεων που θα καλύπτουν οι εποχικοί.
Παράλληλα, πιστεύουμε ότι θα πρέπει να τροποποιηθεί το σχετικό άρθρο, ώστε οι πυροσβέστες πενταετούς υποχρέωσης, απόφοιτοι Λυκείου ανεξαρτήτως ηλικίας, οι οποίοι τελειώνουν δοκίμως την πενταετία, μπορούν να ζητήσουν αντί της ανανέωσης της θητείας τους, να ενταχθούν στο μόνιμο πυροσβεστικό προσωπικό με τον βαθμό του πυροσβέστη. Ο λόγος είναι ότι θα έχουν τη δυνατότητα, εκείνοι που είναι απόφοιτοι Λυκείου, να αξιοποιηθούν ως ανακριτικό προσωπικό, μετά το πέρας αυτής, αλλά και στην πορεία της πενταετίας.
Επίσης, υπάρχουν διακόσιοι συμβασιούχοι πυροσβέστες περίπου, πτυχιούχοι ανωτάτων και τεχνολογικών εκπαιδευτικών ιδρυμάτων διαφόρων ειδικοτήτων που οι γνώσεις τους μπορούν να αξιοποιηθούν στο έπακρο από το Πυροσβεστικό Σώμα. Τέλος, υπάρχουν οι παράγραφοι 10, 15 και 16 και οι λόγοι που καθιστούν απαραίτητο να αλλάξουν, είναι κυρίως βιοποριστικοί.
Εν ολίγοις, ο βασικός μισθός του εποχικού πυροσβέστη, κ. Υπουργέ, αυτή τη στιγμή, ανέρχεται στα 725 ευρώ, χωρίς τα επιδόματα που δίδονται μέσω της συλλογικής σύμβασης εργασίας, αν αυτή ισχύει τελικά και ο εποχικός πυροσβέστης υπηρετεί στον τόπο της κατοικίας του. Στο σχέδιο νόμου, όμως, στην παράγραφο 10, αναφέρεται ότι θα τοποθετούνται και θα μετατίθενται, ανάλογα με τις υπηρεσιακές ανάγκες, με εντολή αρχηγού. Το κόστος της μεταθέσεως, όπως σαφώς καταλαβαίνετε, είναι αρκετά μεγάλο και δεν καλύπτεται με το μισθό των 725 ευρώ. Επίσης, στην παράγραφο 16 που αναφέρεται ότι πέραν των εισφορών στο ταμείο κύριας ασφάλισης που θα είναι το ΙΚΑ, θα υπάγονται και σε δύο ακόμη ταμεία του Πυροσβεστικού Σώματος, αυτά του Επικουρικού και της Προνοίας, με τους όρους και τις προϋποθέσεις που ισχύουν για το μόνιμο προσωπικό, καταβάλλοντας και τις ανάλογες εισφορές, οι οποίες ανέρχονται περίπου στα 115 ευρώ. Όπως καταλαβαίνει ο καθένας, είναι αδύνατον να ανταπεξέλθει κάποιος ή να αποδεχθεί τη θέση σε επικείμενο διαγωνισμό, όταν τα οικονομικά καθιστούν σχεδόν απαγορευτική έστω και τη σκέψη αυτή. Ευχαριστούμε πολύ.

ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΚΑΡΥΔΗΣ (ΠΑ.ΣΟ.Κ):

Στο θέμα των επικουρικών πυροσβεστών, εμένα ειλικρινά με συγκλόνισε χθες η στάση του Προέδρου. Το ότι ένας συνδικαλιστής σήμερα βουρκώνει, διεκδικώντας δίκαια αιτήματα πολλών χρόνων, πιστεύω ότι αυτό δεν ήταν κάτι που το έκανε προσποιητά, αλλά ήταν πολύ πηγαίο, πιστεύω ότι πρέπει όλοι να το πάρουμε υπόψη μας και στο ευρύτερο δυνατό πεδίο που μπορούμε να διορθώσουμε πράγματα, να το κάνουμε μέσα από τη συζήτηση που αναπτύχθηκε αυτές τις δύο μέρες. Η πολιτική πρωτοβουλία που πήρε η Κυβέρνηση, είναι πολύ μεγάλη, δεν είχε ξανασυμβεί από οποιαδήποτε Κυβέρνηση διαχρονικά, τα τελευταία δώδεκα χρόνια και γι' αυτό πρέπει να το πάμε ως το τέλος και ό,τι μπορούμε να βελτιώσουμε να το κάνουμε.

ΜΑΡΙΑ ΚΥΡΙΑΚΟΠΟΥΛΟΥ (ΠΑ.ΣΟ.Κ):

Σημαντικές, επίσης, τομές που επιχειρούνται με τις νέες διατάξεις είναι η δημιουργία του θεσμού του πυροσβέστη πενταετούς υποχρέωσης και η κατάργηση της Ελληνικής Αγροφυλακής, το τελευταίο ήταν και δέσμευση που υπήρχε και στο κυβερνητικό πρόγραμμα του ΠΑ.ΣΟ.Κ..
Στο άρθρο 15 υπάρχει το προεδρικό διάταγμα που θα λύσει όλες αυτές τις λεπτομέρειες. Δίνεται η νομοθετική εξουσιοδότηση, δεν ξέρω τώρα αν αυτό θα γίνει με ποσόστωση από τις μεγαλύτερες ηλικίες, με ποσοστά, δηλαδή, απ' όλες τις ηλικίες, ώστε να καλυφθεί το θέμα των 35, το 45, των 49 ή των 54 αν γίνει δεκτό. Σας ευχαριστώ.

ΠΡΟΚΟΠΗΣ ΠΑΥΛΟΠΟΥΛΟΣ (Ν.Δ):

Ένα ακόμα θέμα που θα ήθελα να θίξω είναι το θέμα της πενταετούς θητείας των πυροσβεστών. Το πυροσβεστικό σώμα είναι έναν ιδιόμορφο σώμα και δεν είναι όπως οι ένοπλες δυνάμεις με τους ΕΠΟΠ. Εν πάση περιπτώσει και υπάρχει ασφαλιστική δικλίδα που δεν μπορεί να ανατραπεί με τίποτα εξαιτίας της σχολής Ευελπίδων και της Σχολής Ναυτικών Δοκίμων που εξασφαλίζει ότι πάντοτε δεν είναι δυνατόν οι ΕΠΟΠ να είναι περισσότεροι από τους σταθερής σταδιοδρομίας αξιωματικούς των ενόπλων δυνάμεων. Εδώ όπως το έχετε βάλει και δεν υπάρχει όρος ότι δεν μπορεί οι πενταετούς θητείας τώρα και στο μέλλον να είναι περισσότεροι από το ένα τρίτο ή το ένα τέταρτο. Αυτό πρέπει να το βάλετε. Πρέπει να βάλετε μέσα ρήτρα ως ποιο ποσοστό θα μπορούν αυτοί να είναι ΕΠΟΠ σήμερα με τους εποχιακούς πού πάτε να τους εντάξετε. Στους πενταετούς θητείας θα παρατηρήσετε ότι είναι 8500 στελέχη της πυροσβεστικής και 5500 είναι αυτοί. Σε λίγο δηλαδή αν τους βάλετε όλους και καλά θα κάνετε να τους βάλετε όλους, θα φτάσετε στο σημείο να είναι ίσοι με τους μόνιμους. Είναι σωστό αυτό για την πυροσβεστική; Εγώ θεωρώ ότι είναι αδιανόητο. Θα έπρεπε να είναι εξαίρεση. Εγώ θα σας πω ποια ήταν η άποψή μου όταν ήμουν Υπουργός γι' αυτό το ζήτημα των εποχιακών, άσχετα αν δεν τα κατάφερα. Θέλω να σας τονίσω ότι προς Θεού, βάλτε όριο και το όριο αυτό δεν μπορεί παρά να είναι το ένα τέταρτο, κατά τη γνώμη μου, το πολύ σε σχέση με τους μόνιμους οι πενταετούς θητείας αλλιώς δεν θα λέγεται πυροσβεστικό σώμα και θα το δείτε στην πορεία.
Ένα άλλο θέμα είναι το τι γίνεται με τους εποχιακούς. Επειδή άκουσα να λέτε γιατί δεν τους κάναμε μόνιμους, εμείς τους βρήκαμε από τις μέρες σας με πέντε μήνες, τους κάναμε οκταμηνίτες και ξεκίνησα την διαδικασία την εποχή εκείνη να συνεννοηθώ μαζί τους, γιατί ήθελα να γίνει εσωτερικός διαγωνισμός με μοριοδότηση για να μπορέσουν να μπουν όχι ως πενταετούς αλλά κανονικά. Πρώτον, ήθελαν ή όλα ή τίποτα. Εδώ είναι ο κ. Παπαντώνης και μπορεί να σας το πει. Δεν συζητούσαν ούτε για όρια ούτε για τίποτα. Δεύτερον, δεν μπορούσε να γίνει την εποχή εκείνη και θα το δείτε και εσείς διότι δεν μου έδινε την έγκριση το Υπουργείο Οικονομίας και Οικονομικών. Και δικαίως, γιατί είχε πολλούς περιορισμούς ήδη από το 2008 όσον αφορά τις προσλήψεις. Εσείς τώρα είπατε σε αυτούς τους ανθρώπους αυτά που τους είπατε και αυτοί τα πίστεψαν. Εδώ είμαστε όμως και θα το δείτε στα επόμενα δύο χρόνια, εφόσον η πολιτική ζωή είναι αυτή που είναι τώρα φυσικά. Δεν υπονοώ τίποτα, είστε δημοκρατική Κυβέρνηση και από κει και πέρα κυβερνάτε τον τόπο. Θυμηθείτε με όμως ότι στα επόμενα δύο χρόνια πόσες θέσεις θα πάρετε να εγκρίνετε από αυτούς τους ανθρώπους για να τους βάλετε στους πενταετούς θητείας. Ελάτε να μου το πείτε. Με Υπουργική απόφαση θα λεχθεί, γιατί δεν λέτε από τώρα, για παράδειγμα, σε κάθε διαγωνισμό που θα κάνετε πενταετούς θητείας; Θα το κάνετε; Θα το δούμε, όπως θα δούμε και αν θα πάρετε την έγκριση από το Υπουργείο Οικονομικών γιατί τα πάντα από εκεί εκπορεύονται κι ελάτε να μου το πείτε εκείνη την εποχή. Μακάρι να σταθείτε πιο τυχεροί εσείς απ' όσο στάθηκα εγώ γιατί πρέπει να λυθεί αυτό το πρόβλημα.

ikaria
ikaria
Admin
Admin

Αριθμός μηνυμάτων : 2253
Reputation : 104
Ημερομηνία εγγραφής : 10/10/2009
Ηλικία : 62

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Επιστροφή στην κορυφή

- Παρόμοια θέματα

 
Δικαιώματα σας στην κατηγορία αυτή
Δεν μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης